V Karlovarském kraji vznikl v roce 2007 Integrovaný dopravní systém Karlovarského kraje (IDOK). Celý kraj je rozdělen na 22 tarifních zón, zahrnujících větší města, například Chodov, Loket, Ostrov a Teplá a jejich okolí. Do systému jsou zapojeny všech deset železničních tratí na území kraje, po nichž jezdí vlaky.

Dopravní obslužnost zajišťuje 105 autobusových a 11 vlakových linek. Postupně vznikají přestupní terminály a projekty na zvýšení atraktivity veřejné dopravy. Do systému je zařazena i městská doprava v Aši, Chebu, Sokolově a Ostrově.

„Velkým plusem Karlovarského kraje jsou přestupní terminály, které do budoucna ulehčí cestování nejednomu zákazníkovi. Kraj také spolupracuje se Saskem, Bavorskem a Durinskem, jež společně nabízejí síťovou jízdenku EgroNet. Jízdenka platí na území o ploše 14 100 kilometrů čtverečních ve všech vlacích a jednodenní jízdenku pořídíte za 16 Euro," posoudil stav integrovaného dopravního systému v Karlovarském kraji Milan Damborský, zástupce ředitele Střediska regionálních a správních věd VŠE.

„Kraj v současné době připravuje jednotnou elektronickou kartu K3, která by měla sjednotit tarif v celém kraji. její zavedení se předpokládá už v tomto roce. Postupně by se tak měly zlepšit i návaznosti spojů v celém zdejším integrovaném dopravním systému," uvedla Eva Kárníková, obchodní ředitelka pro rozvoj obchodů MasterCard Europe.

„Dodatečný komfort by obyvatelům Karlovarského kraje přinesla integrovaná karta, která by mohla mít navíc i platební karta, která by mohla mít navíc i platební funkci pro MHD," doplňuje Kárníková.

Výdaje na veřejnou dopravu jsou v kraji sedmé nejnižší v republice za tento i minulý rok, v Karlových Varech jsou dokonce s hodnotou 830 Kč na obyvatele třetí nejnižší. Zajímavou cenovou nabídku má i dopravní podnik krajského města pro děti od 6 do 15 let a seniory starší 70 let. Těm je nabízena roční jízdenka za 365 Kč, která navíc platí i na lanovku Imperial.

„Nízké ceny jízdného a zajímavé varianty jízdenek s bonusy a slevami ve veřejné dopravě nám pomáhají především v lázeňských městech přivést do systému kromě domácích také turisty a lázeňské hosty. Cenu si stanovují sami dopravci a nemohou s ní libovolně nakládat," uvedl hejtman Josef Novotný.