Komplikace, které v dopravě způsobil od letošního dubna uzavřený Doubský most, totiž potrvají ještě nejméně dva roky. Most sice podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude místo opravy urychleně zbourán řízenou demolicí, protože hrozí samovolným zřícením, ale stavba nového uzavření tohoto vytíženého dopravního uzlu prodlouží. A zda zde ŘSD vybuduje alespoň komunikaci pro pěší, která by zdejším lidem usnadnila život, protože objízdná trasa do práce se některým prodloužila o kilometry, o tom se nyní jedná. Rozhodně se s objížďkou budou muset smířit po dobu, kdy bude most bourán. To je odpověď ŘSD na stížnost primátora Petra Kulhánka (KOA), který zdlouhavý postup prací na Doubském mostě kritizoval a chtěl vědět, kdo je za vše zodpovědný.

„Byl jsem vyrozuměn, že k pochybení nedošlo, nikdo za to nenese zodpovědnost a že zde průchod pro pěší není možný,“ uvedl primátor Kulhánek, který stav Doubského mostu konzultoval s odborníky. Se závěry Ministerstva dopravy a ŘSD, že místo opravy půjde Doubský most k zemi, se totiž neztotožnil. ŘSD si ale stojí na svém. „Zafungovala odbornost technických dozorů a kontrolních mechanismů, proto byl neutěšený stav mostu odhalen včas, ještě během stavebních prací, a tudíž bylo zabráněno dalším škodám, které mohly být v konečném důsledku fatální,“ sdělil primátorovi Lukáš Hnízdil, ředitel ŘSD, Správa Karlovy Vary. O lávce, která by zajišťovala průchod chodců po celou dobu stavby nového mostu, se zatím jedná. Její parametry, rozpětí činí 70 metrů, jsou podle ŘSD technicky velmi náročné a s lávkou musí souhlasit i Povodí Ohře.

Vybudování lávky pro pěší by navíc nebylo levnou záležitostí, mohla by stát tři miliony, ale také až osm milionů. Podle náměstka Čestmíra Bruštíka (vol.) by připadal v úvahu i most pontonový či přívoz. Brod vedení města s úsměvem odmítlo, i když náměstek Jiří Klsák (KOA) připomněl, že původně býval. Nyní zajišťuje objízdnou trasu pro místní občany pendlbus, který by podle požadavku města mělo i nadále hradit ŘSD. Firma se také zavázalo, že po ukončení stavebních prací, respektive po ukončení provozu na objízdné trase, bude provedeno opětovné zhodnocení stavu komunikaci na objízdné trase a porovnání s prvotním pasportem. „Poté samozřejmě dojde ze strany ŘSD k opravě závad, které byly vlivem zvýšené dopravy na objízdné trase způsobeny,“ uvedl Lukáš Hnízdil. Objížďky vedou přes Studentskou, Plzeňskou a Západní ulici, po kpt. Jaroše a ulici Závodní.

Vzhledem k tomu, že dopravní uzavírka Doubského mostu přeťala dopravní tepnu z Plzně, dostávají tyto silnice řádně zabrat. Vedení města znovu zdůraznilo, že tyto komplikace jdou na vrub Ředitelství silnic a dálnic a Karlovy Vary je tudíž nezavinily. „O mosty se stará stát. Občané budou tímto dalším zdržením, tedy zbouráním mostu a výstavbou nového poškozeni, ale město s tím nemá nic společného,“ uvedl náměstek Riško (ČSSD).