Karlovy Vary/ Karlovarský festival přináší lázeňskému městu nejen reklamu, ale také obrovské zisky. Ruce nad tržbami si mohou mnout jak hoteliéři, tak majitelé restaurací a obchodů. Nejvyšší zisky mají ovšem ti obchodníci, kteří mají své provozovny poblíž festivalého hotelu Thermal či na lázeňské kolonádě. „Jenom za ubytování zaplatí hosté filmové přehlídky kolem třiceti milionů korun. Karlovy Vary disponují pěti tisíci lůžky, je zde přes osmdesát hotelů a devadesát penzionů.

Když to všechno propočítám, tak by tato částka měla odpovídat realitě,“ uvedl Petr Masák, ředitel karlovarského infocentra. Podle něj ale festival městu nepřináší jenom zisky, ale důležitá je i reklama a zvýrazněné image Karlových Varů. „Karlovy Vary jsou během festivalu v kurzu, jenom naše internetové stránky navštíví o třicet procent lidí více než obvykle. Město ale na festivalu vydělává i po jeho skončení. Lidé, kteří sem přijedou, vidí Karlovy Vary na vlastní oči a mnozí se rozhodnou se vrátit, uspořádat zde koncert či reklamní akci,“ dodal Masák

Jeho slova potvrzují i ředitelé významných karlovarských hotelů. Hotel Thermal z poloviny zaplnil festivalový štáb a podle Jarmily Šifnerové, vedoucí obchodního úseku, je hotel téměř vyprodán a v Grandhotelu Pupp jsou v plné pohotovosti. Právě zde jsou ubytováni nejdůležitější festivaloví hosté a filmové superstar.

Také v hotelu Carlsbad Plaza mají téměř obsazeno, i když podle obchodního ředitele Jana Motlíka se tohoto luxusního hotelu festival tak nedotýká. „My máme individuální hosty a standardní klientelu. Festivalem si ale naši hosté zpestřují pobyt, město je během přehlídky velmi atraktivní,“ uvedl Jan Motlík. Spokojeni jsou i majitelé karlovarských klubů, z nichž některé mají otevřeno denně non stop. „Vyděláváme, máme tržby. Ale musel jsem se poučit, připravit přitažlivý program a také sehnat sponzory. Na koncerty mají u nás návštěvníci totiž vstup zdarma. Jenom tak se nám to vyplatí,“ uvedl František Volf, majitel klubu Rotes Berlin.