Chvilky vzrušení zažil v pondělí odpoledne personál karlovarského mezinárodního letiště. Těsně po přistání zde totiž havaroval dvoumotorvý letoun L 200 Morava. Karambol se naštěstí odehrál až po ukončení samotného procesu přistání stroje. „Naštěstí to nebylo nic závažného,“ konstatoval Václav Černý, ředitel letiště. „Při pojíždění se letadlu takříkajíc zaklapl přední podvozek, takže dopadlo přídí na přistávací plochu,“ popsal celý incident ředitel. Nepředvídatelná událost se ovšem podepsala na běžném provozu letiště. Podle slov Černého se totiž kvůli odstraňování následků havárie zpozdil asi o dvacet minut pravidelný spoj Aeroflotu z Karlových Varů do Moskvy.

Při havárii seděl v kokpitu letadla jediný člověk, který naštěstí neutrpěl žádná zranění. „Škoda na letadle sice vznikla, ale na základě informací, které mám k dispozici, nedokáži říci, jak velká je. Za dobu, co vykonávám funkci ředitele, se podobný incident nestal,“ doplnil Černý. Dvacetiminutové zpoždění letu do Moskvy si vyžádala likvidace malého množství oleje, který se po havárii dostal z letadla na přistávací plochu. „S tím si ovšem poradili letištní hasiči, nás k tomu vůbec nepotřebovali,“ uvedl František Petr, mluvčí Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje. Hasiči přesto vedou pondělní nehodu jako mimořádnou událost. „V konečném důsledku šlo ale o banalitu,“ doplnil Petr.

Poškozený stroj je podle slov ředitele letiště v majetku Aeroklubu České republiky a jeho provozovatelem je Letecké akrobatické centrum Karlovy Vary. To jej využívá pro výcvikové lety. Předseda Leteckého akrobatického centra Jiří Duras tvrdí, že se celý incident řeší interně v rámci aeroklubu. „Proč k havárii došlo, musí vyřešit technici aeroklubu,“ konstatoval Duras. Podle jeho názoru ovšem nemohlo s největší pravděpodobností dojít k pochybení pilota. „Byl to sice jeho výcvikový let, ovšem pilot je přiměřeně zkušený a přeškolený na dvoumotorové stroje,“ vysvětlil Duras. Chybu pilota podle jeho slov vylučuje i fakt, že nelze zatáhnout pouze přední podvozkové kolo. „Podvozek má společné ovládání.

To znamená, že kdyby šlo o chybu pilota, zatáhl by se kompletně, tedy i se zadníma podvozkovýma nohama,“ vysvětlil předseda Leteckého akrobatického centra Karlovy Vary. Karlovarské mezinárodní letiště čeká v nejbližší době poslední etepa modernizace, rozšíření odletové haly tak, aby odpovídala evropským standardům. Po jejím dokončení bude teoreticky schopné ročně odbavit až půl milionu cestujících.