Prodej alkoholu mladistvým činil až třetinu z celkově zjištěných nedostatků. Hodně alarmující pro inspektory bylo, že v jednom obchodním řetězci si figuranti zakoupili alkohol opakovaně.

„Kontroly na prodej alkoholických nápojů nezletilým jsme během festivalu dělali napříč celým městem, protože festivaloví návštěvníci se nepohybují jen v lázeňském území. Nezaměřovali jsme se jen na restaurace, ale naši figuranti zamířili i do obchodů. V jednom řetězci, kde prodali alkohol nezletilým, to stejné udělali následující den znova. Je zarážející, že se tam zřejmě neuskutečnila vůbec žádná komunikace mezi personálem a naše kontroly ignorovali,“ poznamenal ředitel odboru kontroly ČOI v Plzni Milan Zahn.

Podle něho je velký problém právě u zaměstnanců, kterým je lhostejné, zda zákazníka ošidí či nalijí nezletilým. „Festival trvá jen týden a lidé si práce neváží,“ konstatoval. V čem se naopak prodejci zlepšili, je šizení. „Případů, které jsme museli řešit, je oproti minulosti mnohem méně. Ale může to být i tím, že podnikatelé vědí, že přijdeme, a dávají si pozor,“ uvedl ředitel.

Kontroly na možné předražení podnikli inspektoři v různých denních hodinách, více přestupků zjistili v těch večerních. „To je celkem logické. Večer už nebývají zákazníci tak pozorní,“ dodal ředitel s tím, že figuranti sedí v restauračním zařízení i déle a objednávají si opakovaně. Ošizeni pak bývají až třeba při třetím pivu.