Za co lidé v lázeňském trojúhelníku aktuálně utrácejí? Jak se budou v horizontu několika následujících let měnit požadavky turistů? Na co by se měla města i podnikatelé připravit? A jak může případný zápis na seznam UNESCO změnit Karlovy Vary, Mariánské Lázně a Františkovy Lázně? Na tyto i další otázky má odpovědět projekt, který vypracovala společnost Mastercard a Destinační a informační agentura Františkovy Lázně. S výsledky se veřejnost seznámí 24. dubna od 10.30 v karlovarské Becherově vile.

Akce s názvem Lázně 21. století rozvoj regionu a podnikatelské příležitosti je určená především pro podnikatele v cestovním ruchu. Ti se dozvědí, na co by se měli v následujících letech připravit a zaměřit. Vstup je zdarma.

Projekt se skládá z analytické a návrhové části. Ta návrhová na základě dat z analytické části řeší pět hlavních oblastí západočeského lázeňského trojúhelníku: dopravu a mobilitu, služby a infrastrukturu, bezpečnost, životní prostředí a komunikaci.

„Díky projektu víme, na co se budou muset podnikatelé zaměřit, tudíž i to, na čem musíme zapracovat my,“ říká starosta Františkových Lázní Jan Kuchař. Jak doplnil, zápis na seznam UNESCO by navíc neovlivnil pouze tři lázeňská města. „Dopad zápisu lze pocítit v okruhu 20 km od daného statku. To v našem případě, při nominaci tří měst, znamená téměř celé území našeho kraje,“ dodal Kuchař. 

Více o projektu se dozvíte na straně 2 v rozhovoru s Petrem Zlámalíkem ze společnosti Mastercard.