Všechna tři staveniště včera navštívil ministr dopravy Dan Ťok s hejtmankou Janou Vildumetzovou a řidičům vzkazují: „Je šance, že všechny stavby skončí před plánovaným termínem.“

Nejen řidiči, ale i chodce patrně momentálně nejvíce rozčiluje rekonstrukce mostu v Doubí. Lidé mají pocit, že je na staveništi málo lidí a takříkajíc se prostě nedělá. „V případě mostu v Doubí přichází patrně nejvíce stížností. Ale některým řidičům se nelíbí ani stav objížďky u obnovy mostu u Cihelen,“ uvedla hejtmanka Jana Vildumetzová. Právě hejtmanka „tlačila“ na ministra, aby se o zkrácení staveb zasazoval.

Podle Ťoka je patrně jasné, že dříve skončí rekonstrukce mostů u Žalmanova. A to zhruba o jeden měsíc, silnice I/6 má být průjezdná už v říjnu místo v listopadu.

„Požádal jsem zástupce stavební firmy, aby udělali vše pro co nejrychlejší dokončení rekonstrukce Doubského mostu. Tady už sice bylo slíbeno, že se skončí místo v polovině listopadu už v závěru října, ale určitě bychom přivítali s paní hejtmankou ještě dřívější termín dokončení,“ poznamenal Ťok.

Podle odborníků jsou ale v případě Doubského mostu stavaři opatrní, protože nevědí, co tady na ně takříkajíc vybafne po odkrytí starých částí konstrukce. Projekt se už v tomto případě dokonce musel pozměňovat.

U mostu poblíž Cihelen se zatím spekuluje o konci září nebo druhé polovině října. I tak už bude stavba dokončena dříve, než se původně zamýšlelo. „Původně se měl most u Cihelen opravovat za částečné uzavírky a provoz by řídil semafor. Řidiči by tak museli počítat s čekáním na místě a stavba by se protáhla. Proto jsme se domluvili se zástupci Ředitelství silnic a dálnic v Karlových Varech, že kraj umožní využívání souběžné komunikace jako objízdné trasy. To umožnilo most zcela uzavřít, a veškeré práce se tak zkrátí,“ uvedl náměstek hejtmanky Martin Hurajčík.

Objížďka vedené po staré silnici souběžně s uzavřeným úsekem sice není v úplně nejlepším stavu, ale měla by být udržována tak, aby po ní řidiči mohli projet bez rizika poškození vozu. A po skončení stavebních prací bude tato cesta opravena.

A jak reagovali zástupci stavebních firem na výtky, že je na staveništích údajně málo lidí? Podle nich je jich tam vždy přesně tolik, kolik je opravdu zapotřebí v souladu s právě prováděnými pracemi. „Všechny činnosti jsou koordinovány tak, aby jsme plnili dané harmonogramy. Lidí je nedostatek, zvláště pak v některých profesích. Počet lidí na stavbách se liší podle charakteru prováděných prací,“ uvedl na mostu u Cihelen Petr Chomický ze společnosti SMP CZ. Ministr Ťok upozornil, že je většina stavenišť pod trvalou kontrolou Ředitelství silnic a dálnic coby investora. „Můžete si všimnout, že na staveništích jsou umístěny kamery, které je monitorují,“ poznamenal ministr Ťok.

Náklady na stavby
Rekonstrukce dvou mostů na silnici I/6 u Žalmanova – 27 milionů Kč objížďka a 24 milionů Kč mosty
Rekonstrukce mostu přes řeku Ohři v Doubí – přibližně 11 milionů Kč
Rekonstrukce mostu u Cihelen na silnici Karlovy Vary – Plzeň – zhruba 40 milionů korun.