Nesmějí, ale jezdí. Řidiči kamionů si stále zkracují cestu přes šemnický most. Přesto se podle starosty Vladislava Tůmy situace značně zlepšila.
„Dopravní policie je zde každý den a kontrolám se řidiči nevyhnou. Stejně tak zde dohlíží ostrovská police," uvedl starosta, který si tuto spolupráci velmi pochvaluje.
Řidiči kamionů ale vymysleli další fintu. Přes most jezdí v noci. „Uvidíme, jaké budou pokuty. Ty se řeší ve správním řízení," vysvětlil Vladislav Tůma.
Most přes Ohři prošel opravou. Když se koncem loňského června lidé ze Šemnice konečně dočkali jeho zprovoznění, oddechli si. Kvůli havarijnímu stavu byl most uzavřen a Šemnice tak byla Ohří rozdělena na dvě části. Než se dostali z jednoho břehu na druhý, museli ujet 26 kilometrů. Tak dlouhá ta objížďka byla.
„Jeho nosnost byla zvýšena až na 10 tun pro normální zatížení, 16 tun pro zatížení výjimečné," vysvětlila Andrea Bocková, mluvčí Krajského úřadu Karlovarského kraje.
Celkové náklady stavby činily cca 3,7 milionu korun, které uvolnil Karlovarský kraj ze svého rozpočtu.
V rámci opravy mostu bylo provedeno zesílení stávající příhradové konstrukce jejím zdvojením v jednom mostním poli, dále byla provedena výměna, oprava a doplnění všech poškozených částí ocelové konstrukce mostu a byla položena nová dvouvrstvá dřevěná mostovka.
„Součástí akce byla také sanace stávajících kamenných opěr a pilířů mostu," doplnila krajská mluvčí.
Kdyby most v Šemnici mohl psát dějiny, měl by o čem. Slouží už šedesát let. Postaven byl původně jako provizorium.
Před opravou už byl v havarijním stavu. Lidem, kteří žijí poblíž, už docházela trpělivost a naléhali, aby se tento provizorní přejezd přes řeku Ohři odstranil a postavil nový. Hlučné dřevěné pražce dosluhujícího monstra se rozbušily vždy, kdykoliv po nich přejede auto, a stížnosti lidí přibývaly. Krajský úřad nakonec přistoupil na jeho rekonstrukci.