Ještě před měsíci hovořili politici o slušné předvolební kampani, ovšem domnívat se, že tomu tak skutečně bude, byla naprostá naivita. A že někteří politici nyní zuří, to je zcela pochopitelné. Ty hanlivé věty potěšit nemohou. Nebo že Karlovy Vary jsou městem, které čtyři roky přešlapuje na místě, městem, kde se zastavil čas, to fakt může někoho vytočit jak jojo. Ještě že jsou lázně poměrně větším městem, i když nás ubývá, protože představa, co by se dělo, kdyby se političí rivalové potkali tváří v tvář, až děsí. To by možná hodně bolelo.Že se někteří političtí kolegové už ani nezdraví, to je naprosto normální, stejně jako si někteří libují v urážkách. No, ale vždyť nikdo nejsme dokonalý.

Volební kampaň v Karlových Varech se tak dá shrnout do několika vět. V karlovarských ulicích bylo nezvykle živo, a to bylo velmi příjemné, lidé dostali sem tam pastelky, balonky, hrníčky a další pozornosti. Dokonce si mohli dát několikrát i guláš a jak poznamenal jeden ze strávníků, byl jako od maminky.

Dalším plusem volební kampaně byla politická vlídnost a to, že tentokrát to byli politici, kteří se snažili lidi, tedy voliče, zaujmout. Což se ostatně děje při volbách vždy, ale pak je to tak nějak naopak. Jsou to lidé, kteří se snaží politiky zaujmout a připomenout jim, co před volbami slibovali. Politická uskupení a strany letos daleko více vsadily na kontaktní kampaň a v ulicích bylo tolik kandidátů, že někteří lidé měli obavy jít si i nakoupit. Ať je to jak chce, někteří občané totiž politiky k životu vůbec nepotřebují. Vždyť se vždy po volbách ztrapníme nejnižší volební účastí, což by se snad u těchto komunálních mohlo konečně změnit, a ve vyhledávání informací o volbách na internetu skončil Karlovarský kraj znovu jako poslední.

Zatímco v Karlových Varech se zuřivá volební kampaň odehrála převážně na křídových letácích a na plotech, z nichž své obličeje museli někteří kandidáti sundat, v Ostrově byly hlavním volebním tématem slepice a houpačky.

Tyto úsměvné maličkosti však v závěru byly tím nejmenším, neboť ohně vzplály daleko více. Hlavními tématy byla hrozící pokuta za přidělení zakázky společnosti Jurica při rekonstrukci zámku či využití fotek do kampaně bez svolení jejich autora.

Ovšem i zde se našla úsměvná přešlápnutí. Jako například umístění jedné z volebních reklam s mottem „Chci, aby se v Ostrově dobře žilo!" vedle hřbitova či hesla „Čestně a poctivě" na nelegálně použité fotografii.