Jaké máte první zkušenosti s Karlovarskou kartou? Prý například zlobí čtečky (čipy) při nástupu do autobusu a při kontrole revizorem to většině cestujícím hlásí neplatný doklad?
Proces přechodu z papírové předplatní jízdenky na Karlovarskou kartu se v rekordním čase podařil. Téměř 27 tisíc cestujících si kartu pořídilo zdarma a nyní už i většina z nich má nabitý platný časový kupon. V pondělí se ještě narychlo vyráběly karty opozdilcům na počkání za 250 korun. Takže od Nového roku skutečně cestující plnohodnotně využívají Karlovarskou kartu s nahraným časovým jízdným dle své potřeby.
Revizorské čtečky, rovněž po prvním seznámení revizorů s jejich obsluhou, fungují zcela spolehlivě. Jsou prováděny revize a v případě, že se objeví nějaký nedostatek na kartě, je cestující odeslán do přepravní kanceláře k vyřešení problému. Zatím z těchto důvodů nejsou pokutováni žádní cestující. Jedná se o zanedbatelné jednotlivé případy.
Čtečky při nástupu do autobusu MHD zatím v provozu nemáme. Jedná se jen o podpůrný moment kontroly při nástupu večer, brzy ráno či o víkendu. Podstatná je kontrola revizorem, zda je karta nabitá. Při nástupu u řidiče cestující jen ukazují, že mají kartu s sebou, a další kontrola je prováděna revizory. Kontrolní čtečky fungují zcela bezproblémově u revizorů, u řidičů na linkové dopravě a na obou našich lanovkách.
V autobusech MHD nemáme ještě stoprocentní úspěšnost, musíme vše odzkoušet, aby byl výsledek kontroly ve všech případech objektivní. Zatím vykazujeme určitou chybovost v přečtení karty, proto budou čtečky zpřístupněny až po dosažení nulové chybovosti.
Je jasné, že při tak zásadní změně, jakou je zavedení Karlovarské karty, mohou některé problémy nastat a že je Dopravní podnik řeší. Máte termín, do kdy by mělo být vše v pořádku?
Naší snahou je co nejrychlejší odstranění špatné činnosti čtecích zařízení, k tomu nás ale čeká ještě mnoho jednání s dodavatelem celého systému. Zatím slibujeme vyřešení všech problémů do 14 dnů, ale jistí si tím být zcela nemůžeme.
Znáte příčinu poruch?
Důvodů, proč čtečky Karlovarských karet nefungují tak, jak si představujeme, je více. Protože probíhají jednání se všemi subjekty, které se podílejí na tomto projektu, pravou příčinu poruch zatím neznáme.
Jak spolupracujete s městem, které je vlastníkem Dopravního podniku, a jeho vedením?
O vzniklých nedostatcích bylo vedení města Karlovy Vary samozřejmě informováno a probíhá vzájemný dialog. Můžu potvrdit, že i ze strany vedení města je zájem, aby se celá nepříjemná událost vyřešila v co nejkratším možném termínu.