Ještě když oscarová Helen Mirrenová, čerstvá držitelka Křišťálového glóbu za mimořádný přínos světové kinematografii, v sobotu dopoledne
míchala se svým oscarovým manželem Taylorem Hackfordem před novináři svůj čaj a oba mile a Helen dokonce velmi otevřeně odpovídali na dotazy novinářů, všichni návštěvníci filmového festivalu padali vedrem.

Horké počasí ostatně panovalo i den před tím, když Jiří Bartoška, prezident filmového festivalu, letošní sedmačtyřicátý ročník filmové přehlídky ve velkém sále hotelu Thermal zahájil.

Ještě během soboty byl milosrdný stín snad největší karlovarskou celebritou. „Vedra mi vadí, ale přijela jsem za filmem. Už jsem viděla tři," uvedla Jindra z Prahy. „Chce to mít u sebe pořád láhev vody. To je vše," nenechala se vyvést z klidu.

Kromě projekčních sálů nabídlo v sobotu skutečnou filmovou lahůdku i karlovarské divadlo. Kultovní, ale především digitálně zrestaurovaný film Miloše
Formana Hoří, má panenko. Je to v pořadí už druhým díl ze seznamu dvou set českých filmů, vybraných k digitálnímu restaurování. Iniciátorem
restaurátorského zásahu byl, podobně jako u prvního digitálně zpracovaného filmu Marketa Lazarová, Mezinárodní filmový festival. Loňská premiéra digitálně restaurované Markety Lazarové vyvolala zájem dalších investorů. Výsledkem byl vznik Nadace České bijáky, která finančně zaštítila digitální zpracování Hoří, má panenko a v budoucnu plánuje ve spolupráci s NFA aMFF Karlovy Vary financovat digitální restaurování dalších filmů.

Kromě filmů nabídla sobota i neděle řadu doprovodných akcí. V Poštovím dvoře to v sobotu večer rozbalila řada populárních kapel včetně Chinaski.
Naopak Vřídelní kolonáda patřila výstavám.