Jak uvedla mluvčí radnice Helena Kyselá, soutěž porovnává komplexní přístup, kvalitu poskytování služeb a otevřenost úřadů vůči klientům a jejich potřebám. „Úřady jsou hodnoceny podle více než sedmdesáti kritérií. Vedle rozsahu úředních hodin je to poskytování nadstandardních služeb nebo běžných služeb v nadstandardní kvalitě,“ vysvětlila mluvčí.

„Úspěchu a titulu si velmi cením, protože na přívětivost úřadu klademe velký důraz. Rozšířené úřední hodiny jsou už dlouho samozřejmostí. Za získání ocenění patří velký dík zaměstnancům magistrátu města,“ komentovala vítězství primátorka Andrea Pfeffer Ferklová a pokračovala: "Snažíme se o srozumitelnou komunikaci s obyvateli města a dalšími klienty. Sázíme na elektronickou dostupnost informací, formulářů, rezervaci termínů návštěvy nejfrekventovanějších agend, na druhé straně se ale snažíme usnadnit vyřizování úředních záležitostí klientům, pro které je elektronická komunikace překážkou a internet nevyužívají.

Ilustrační snímek.
Vstup jen pro očkované? Peníze za hokejové permanentky se vracet nebudou

To se týká zejména našich starších spoluobčanů, pro něž jsme zřídili Senior Point, pracoviště, na kterém jim poradíme s orientací na úřadě, jeho agendách a úředních záležitostech, které potřebují řešit. V období nouzového stavu jsme nad rámec kompetencí města poskytovali přehledné informace související s pandemií Covid-19, opatřeními, testováním, očkováním a podobně.