Karlovy Vary si podle primátora Petra Kulhánka (KOA) dosud žily svým životem, v němž pro lázeňství a cestovní ruch téměř nebylo místo. „To se musí změnit a už jsme na tom začali pracovat. Pro nás jsou tato odvětví prioritou,“ zdůraznil.

Na magistrátu tak prakticky ihned po primátorově nastoupení do funkce začala pracovat dobrovolná skupina odborníků. Jejími členy jsou Jan Motlík, generální manažer hotelu Royal Regent, Jiří Švaříček, ředitel hotelu Imperial, který v roce 2009 získal ocenění hoteliér roku od Asociace hotelů a restaurací České republiky a Andrea Pfeffer– Ferklová, generální ředitelka Grandhotelu Pupp. „Nescházíme se proto, abychom si jenom povídali, ale abychom mluvili o něčem. Nastolujeme rovinu diskuze, nikoliv diskutování a z této práce by měl vzniknout celistvý koncepční strategický materiál, abychom pozvedli pověst Karlových Varů navenek,“ vysvětlil primátor.

Pracovní skupina už rozdělila propagace města na čtyři základní pilíře. Na lázeňskou destinaci, kulturní a historickou, kongresovou a golfovou a sportovní destinaci. Podle těchto pilířů by město chtělo cílit propagaci lázní ve ve světě. Příklad? Ve Skandinávii slyší na golfovou turistiku, jiné země se zajímají o tradiční lázeňství a například kongresová turistika je na vzestupu v celém světě.

Do tohoto strategického dokumentu hodlá město zakomponovat také práci svých institucí. „Musíme si ujasnit, jak budeme transformovat a upravovat jednotlivé složky, například městské Infocentrum, aby zapadly do této mozaiky. A do tohoto uceleného realizačního plánu se pak budeme moci odpíchnout. Nejde o teoretický, ale prováděcí materiál,“ zdůraznil primátor.


Infocentrum bez improvizace

Karlovarské Infocentrum by mělo být podle vedení města jednotným koordinačním uzlem všech činností. „To ale vyžaduje jinou strukturu jeho poboček, které by pro příště měly sídlit v atraktivních lokalitách města. Také je třeba eliminovat jeho dvoukolejnost vystupování a jednání navenek,“ vysvětlil Kulhánek.

Karlovarské Infocentrum je obecně prospěšnou společností města. Má svého ředitele, dozorčí radu a správní radu. Hlavní sídlo má tato organizace v Lázních III a k tomu pět poboček. Změny, které město v dalším fungování infocentra plánuje, nejsou zanedbatelné a chce je stihnout do zahájení lázeňské sezony v příštím roce. Některé se uskuteční na přelomu roku.

Na ředitele bude podle primátora vypsáno výběrové řízení, do dozorčí rady nominuje město za Jiřího Hejdu (ODS), který rezignoval, svého zástupce. Ze tří na šest členů se rozšíří také správní rada. „Nominovat bychom do ní chtěli zástupce Asociace hotelů a Sdružení léčebných lázní,“ nastínil změny primátor. Sídlo této společnosti v Lázních III je nedůstojné a nefunkční. „Budeme hledat jiné. Ve výhledu jsou Císařské lázně, které by se měly začít opravovat, alternativu je Vřídelní kolonáda, kde by mohlo infocentrum plnohodnotně fungovat nebo Lázeňská 2 či městská galerie. Všechna tato místa mají ideální polohu. Zvažujeme i variantu postavení lehké stavby v centru lázní, Jde o vhodné a dostupné prostory pro návštěvníky a hosty města, mohlo by to být ideální řešení,“ doplnil primátor.

A jaké změny čekají pobočky Infocentra?
Určitě by se měla jedna z nich odstěhovat z KV Areny, kde je podle primátora funkce infocentra okleštěna na pouhý předprodej vstupenek a ani pobočka v Alžbětiných lázních nevyhovuje. To podle primátora není spontánní uzel komunikace s návštěvníky města. Naopak spokojen je s pobočkou na Dolním nádraží, která by měla zůstat.