Je tomu dva roky, co se minerální voda Korunní stala součástí společnosti Kofola. Během letošního roku investovala firma do značky Korunní, za více než 80 milionů korun uvedla do provozu novou výrobní linku ve Stráži nad Ohří na Karlovarsku. Zásadní proměnou prošly i samotné lahve minerální vody. Jsou odlehčené, mají menší uzávěry i nový design. "Díky těmto změnám ušetří Kofola jen na této značce 243 tun použitého plastového materiálu ročně," říká PR manažer společnosti Vojtěch Jurásek.

"U lahví jsme udělali tři změny. Zvýraznili jsme vzhled etiket, sjednotili barvu lahví a uzávěrů a snížili množství použitého plastu,“ vysvětluje Karel Teichmann, výrobní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko s tím, že odlehčené láhve ušetří více než 200 tun plastu ročně, k dalším desítkám tun pak přispělo i zmenšení uzávěru lahve. "Šlo o těžké rozhodnutí, protože ikonická korunka ke Korunní dlouhá léta patřila. V následujících letech však budeme čelit výzvě Evropské unie v podobě neoddělitelného uzávěru od láhve, takže změna by byla stejně dříve či později nevyhnutelná,“ konstatuje Teichmann. Jak ale dodává, tradiční korunka však z produktů nezmizela úplně, zůstává nejen na etiketě Korunní, ale i takzvaném embosu neboli otisku na lahvi.

Společnost Kofola se snaží vyrábět nápoje v uzavřených sterilních kruzích, což je případ nejen ochucené vody Rajec, která se plní v Rajecké Lesné, ale také vod Korunní, kde se spustila nová výrobní linka. "Výroba ve Stráži nad Ohří díky tomu nyní probíhá v jednom chráněném okruhu, kde je láhev vyrobena, naplněna i uzavřena. Efektivněji pracujeme se změnou formátů a ušetříme také při sanitacích. Snížily se energetické nároky, a i tím šetříme životní prostředí,“ uzavírá výrobní ředitel Kofoly Teichmann.

Minerální vodu Korunní lze koupit jako jemně perlivou nebo neperlivou přírodní variantu, ale k dispozici je také v deseti různých ovocných příchutích. Nejoblíbenější je podle Juráska mango, následované klasickými citrusovými příchutěmi jako citron a pomeranč.