Celkem 109 autobusů menší velikosti o délce maximálně 8,5 metru by měla dodat společnost KAR Group za 804 miliony korun včetně DPH, 61 autobusů střední velikosti o délce maximálně 12,2 metru společnost SOR Libchavy za 458 milionů korun včetně DPH. Součástí smlouvy je i servis autobusů. „Kraj by tak mohl získat pro veřejnou dopravu v regionu vozidla s ekologicky šetrnými motory na CNG a docílit postupného vyřazení vozidel stávajících dopravců využívajících klasické naftové motory,“ uvedla Jana Pavlíková, krajská mluvčí.

Podle hejtmanství by se výrazně zvýšila také kultura cestování, v prostoru pro cestující by byla automatická klimatizace, WiFi, USB přípojky a signalizační tlačítko, vybavení odbavovacím a informačním systémem pro cestující, zahrnující palubní počítač, kamerový systém, systém pro počítání cestujících, sledování polohy vozidla, GSM systém a podobně.

Komunální volby v karlovarském okrese. Ilustrační foto.
Krajský soud se bude zabývat volbami v Odravě a Karlových Varech

„Usnadní se i přeprava hendikepovaných cestujících a vozidla budou též vybavena povelovým přijímačem signalizace od nevidomých s možností hlášení vně a uvnitř autobusu,“ doplnila krajská mluvčí.

Karlovarský kraj tak završil veřejnou zakázku, kterou od začátku provázely komplikace. První vypsání této obchodní soutěže bylo totiž, mimo jiné kvůli vysoké ceně, zrušeno. „V porovnání s první zakázkou ve vztahu k délce servisu jde o úsporu ve výši přesahující 50 milionů korun.

Zakázku na nákup nízkoemisních autobusů pro veřejnou dopravu po celém regionu umožnila stanoviska Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) i Ministerstva vnitra k podnětům stěžovatelů z prvního, zrušeného zadávacího řízení,“ zdůraznila krajská mluvčí. Než se tyto podněty vyřešily, nebylo podle ní možné v druhém zadávacím řízení činit potřebné kroky.

Kominík - Ilustrační foto
Kominíci důrazně varují před letošním dřevem. Jedno poleno má až litr vody

„Ze strany ÚOHS i Ministerstva vnitra jsme byli informováni, že jsme v případě první veřejné zakázky a jejího zrušení postupovali bezchybně, v souladu s legislativou, a proto je možné druhou zakázku vyhodnotit a vybrat dodavatele autobusů. To znamená, že pokud nedojde k dalšímu blokování zakázky jinými účastníky, mohli bychom stihnout i výrobní lhůty a nemuseli bychom se obávat o vyčerpání dotace v její plné výši, což je více než 590 milionů korun, kterou budeme čerpat prostřednictvím Ministerstva pro místní rozvoj z Integrovaného regionálního operačního programu. Půjde-li všechno podle plánu a podaří se zároveň vybrat dopravce, od 1. ledna 2024 budou vozit cestující moderní nízkoemisní bezbariérové autobusy,“ vysvětlil hejtman Petr Kulhánek (STAN).