VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dolní nádraží: Ano, či ne?

Karlovy Vary – Doprava po železnici z horního nádraží na dolní zatím nebyla zahrnuta do základní dopravní obslužnosti zajišťované krajem.

27.7.2010 12
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Archiv KD

Krajský úřad v pondělí 19. července zveřejnil návrhy železničních jízdních řádů pro roky 2010 až 2011. Kromě již avizovaných změn je významnou reorganizací nezajíždění vlaků z trati Potůčky – Nejdek – Karlovy Vary na dolní nádraží, a to ani těch mezistátních. Cestující by museli vystoupit na nevlídném horním nádraží.

Podle ředitele Krajského centra osobní dopravy Vladimíra Omelky už vlaky nemají důvod na dolní nádraží zajíždět, protože depo už zde není a dráhy zde provozovaly pouze technologické jízdy. „My chceme, aby tam vlaky zajížděly, ale pouze tehdy, když si to někdo objedná. Vše je zatím v jednání,“ uvedl.

Že doprava po železnici z horního nádraží na dolní zatím nebyla zahrnuta do základní dopravní obslužnosti zajišťované Karlovarským krajem, potvrdil také krajský náměstek Petr Navrátil. „Dosud šlo o manipulační jízdy vlaků do depa na dolním nádraží. V rámci podpory revitalizace prostoru dolního nádraží České dráhy odprodaly majetek bývalého depa, aktivity přesunuly jinam a manipulační jízdy k vlakům, které platil Karlovarský kraj, není možné na tomto místě do budoucna provádět,“ uvedl.

A jak se k problému postaví karlovarský magistrát? „Krajské centrum osobní dopravy Českých drah se na Karlovy Vary obrátilo s žádostí o spolupráci v zajištění vlakové dopravní obslužnosti mezi horním a dolním nádražím. Aby zůstalo zachováno vlakové spojení mezi nádražími, mělo by město na tuto vlakovou trasu ročně vyčlenit zhruba 4 miliony. České dráhy také městu nabídly možnost zřízení nových železničních zastávek na území města, a to například u Kauflandu, v Čankově, v Bohaticích nebo u KV Areny. Tím by mohl vzniknout základ pro tak zvaný ´Karlovarský SBahn´. Vše je však zatím v jednání,“ uvedl náměstek Tomáš Hybner.

Pokud by se zainteresované strany nedohodly a vlaky na dolní nádraží nezajížděly, pak by magistrát čelil ostré kritice. „Nemožnost cestovat až do centra města by přinesla odklon cestujících z veřejné dopravy do aut se všemi dalšími důsledky. Zvýšil by se provoz, kolony i exhalace,“ konstatuje Dominik Jandl, předseda zelených v Karlových Varech.

Podle Miloslava Zítky, dopravního odborníka Strany zelených v Karlových Varech, by byla ztráta možnosti cestovat vlakem do centra Karlových Varů jen prvním z připravovaných kroků města k úplnému vytlačení veřejné dopravy z centra města. „Většina pozemků v oblasti dolního nádraží je již prodána investorům, víme o krocích, které mají vést k redukci kolejiště dolního nádraží do podoby, že zde zbude jen dvoukolejná zastávka. Zároveň se pravděpodobně chystá i demolice celé budovy dolního nádraží a zrušení terminálu autobusů s jejich přemístěním do okrajových částí města,“ dodává Miloslav Zítka.

„V kontextu s již dříve oznámeným zrušením terminálu městské hromadné dopravy u Tržnice, nejdražším jízdným městské hromadné dopravy v republice, nezájmem úředníků Karlovarského kraje a karlovarského magistrátu zveřejnit návrhy jízdních řádů a umožnit tak občanům je řádně a včas připomínkovat nutně nabýváme dojmu, že veřejná doprava v Karlových Varech je systematicky likvidována z důvodů zájmů soukromých investorů o pozemky v centru města. Navíc návrhy autobusových spojů nejsou a nebudou zveřejněny,“ zdůrazňuje Miloslav Zítka.

Podle Dominika Jandla jdou lázeňské Karlovy Vary, na rozdíl od dopravních strategií ve vyspělých městech v republice i ve světě, kde se budují terminály integrující vlakovou, autobusovou a městskou hromadnou dopravu, opačným směrem. „Dopravní terminál ničí ještě předtím, než vůbec začal fungovat, jak by měl,“ řekl Jandl.

Návrhy jízdních řádů je možné prostřednictvím obcí připomínkovat nejpozději do 9. srpna letošního roku.

Autor: Ivana Kalinová

27.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

SERVIS

Služby - Služby Uklízeč, uklízečka 16 000 Kč Uklízeči a pomocníci v hotelích, administrativních, průmyslových a jiných objektech POKOJSKÁ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 16000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: POKOJSKÁ, Kontakt: p. Ing.Karel Netik, tel.: 725 033 007 (9:00 - 15:00), e-mail: vin-corfu@seznam.cz, Spa hotel IRIS**** přijme do svého týmu pokojskou., Požadujeme min. základní vzdělání, příjemný vzhled a vystupování, bezúhonnost, spolehlivost a poctivost, pečlivost, smysl pro pořádek a čistotu., Nabízíme zajímavou práci v moderním prostředí, zaměstnanecké stravování, možnost osobního rozvoje a další benefity. Zkušenosti z práce v hotelu jsou vítány.. Pracoviště: Vin - corfu company s.r.o., Sadová, č.p. 866, 360 01 Karlovy Vary 1. Informace: Karel Netik, +420 725 033 007. Řemeslné práce - Řemeslné práce Truhlář 21 000 Kč Truhláři (kromě stavebních) a pracovníci v příbuzných oborech TRUHLÁŘ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 21000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kontakt: telefonicky, e-mailem: michaela.krejcova@lindner-group.com, Pracovní doba: , 1. směna - 6 - 14 hod, 2. směna - 14 - 22 hod, Vyučení nebo praxe v oboru výhodou., Zaměstnanecké výhody: Zaměstnanecké stravenky, příplatky na Vánoce a dovolenou.. Pracoviště: Lindner türen - fassaden s r.o. - 001, Karlovarská, č.p. 1415, 363 01 Ostrov nad Ohří. Informace: Michaela Krejčová, +420 353 105 043. Gastronomie - Gastronomie Šéfkuchař 28 000 Kč Šéfkuchaři v pohostinství ŠÉFKUCHAŘ/KA. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 28000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ŠÉFKUCHAŘ/KA, Kontakt: e-mail: christinablahova2712@gmail.com, Praxe 5 let.. Pracoviště: Lenprom s.r.o. - 003, Bělehradská, č.p. 1042, 360 01 Karlovy Vary 1. Informace: Kontakt, . Zdravotnictví - Zdravotnictví Sociální pracovník 30 000 Kč Sociální pracovníci specialisté v oblasti péče o seniory (kromě péče o zdravotně postižené) VEDOUCÍ ÚSEKU SOCIÁLNÍ PÉČE - SOCIÁLNÍ PRACOVNÍK. Požadované vzdělání: vyšší odborné. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: VEDOUCÍ ÚSEKU SOCIÁLNÍ PÉČE - SOCIÁLNÍ PRACOVNÍK, Náležitosti písemné přihlášky:, Jméno, příjmení a titul zájemce; datum a místo narození zájemce; státní příslušnost zájemce; místo trvalého pobytu zájemce; datum a podpis zájemce., Strukturovaný pracovní životopis, doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání. , V přihlášce uveďte kontakt (telefonní číslo případně email)., Lhůta pro doručení přihlášky: do 24. 9. 2018 (včetně), , Místo a způsob podání přihlášky:, Osobně: řediteli Domova pro seniory (tel.: 777 112 785), Poštou na adresu:, Domov pro seniory v Perninku, p.o., Nádražní 268, 362 36 Pernink, Mailem: reditel@domov-pernink.cz, , Pracovní náplň: , Zabezpečení veškeré sociální agendy Domova pro seniory. , Vedení úseku sociální péče - přímé obslužné péče, výchovné nepedagogické činnosti, , Předpoklady pro vznik pracovního poměru:, 1. Vyšší odborné nebo vysokoškolské vzdělání zaměřené na sociální práci. , 2. Zdravotní způsobilost a bezúhonnost., Výhodou: Znalost právních předpisů týkajících se sociální práce, především zákon 108/2006 Sb. a související předpisy. Praxe v sociálních službách nebo ve veřejné správě. Schopnost samostatného řešení zadaných úkolů. Komunikační schopnosti. Řidičský průkaz skupiny B. Znalost práce na PC.. Pracoviště: Domov pro seniory v perninku - 001, Nádražní, č.p. 268, 362 36 Pernink. Informace: Alfréd Hlušek, +420 777 112 785.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hokejová Tipsport extraliga pokračuje třetím kolem, Energie hraje doma

Přijíždí Oceláři z Třince

Ilustrační foto

Násilník použil pistoli a pálku

Utkání Baníku s Ostravou ohlídá přes 100 policistů

Sokolov - Bezpečnostní opatření chystají sokolovští policisté v souvislosti s fotbalovým utkáním, které bude odehráno mezi mužstvy FK Baník Sokolov a FC Baník Ostrava 25. září.

Pryč s nástupištěm! Oprava nádraží přešla do druhé fáze

Cheb - V plném proudu je v tuto chvíli přestavba druhého nástupiště na chebském nádraží, které je největším v kraji. Cestující, kteří tak míří do Prahy, Karlových Varů anebo Německa, musejí využít zbývající dvě nástupiště.

Boj proti skládkám nekončí

Karlovarský kraj - Černé skládky představují pro řadu měst Karlovarského kraje boj s větrnými mlýny. Stále častěji proto využívají moderní technologie, jako jsou třeba fotopasti.

Co bylo před sto lety? Kraj tentokrát pohledem dětí

Karlovy Vary - Jak to vypadalo v kraji před sto lety? Takové bylo zadání výtvarné soutěže pro děti, které do ní poslaly na 66 výtvorů.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT