„Zaznamenáváme dva až tři kontakty tímto způsobem ročně. Mohlo by se zdát, že je tato služba málo využívaná, to ovšem nic neubírá na její důležitosti. Rozhodně ji budeme poskytovat i do budoucna,“ konstatoval Marcel Vlasák, velitel karlovarské městské policie.

Krátká textová zpráva má pro pracovníky operačního střediska městské policie stejnou váhu jako volání na tísňovou linku 156.

„Každý z uživatelů této služby má přidělené číslo, které jej okamžitě identifikuje. Doplňující informací ke zprávě jsou jednoduchá hesla: POMOC, HORI a LEKAR. Podle nich poznáme, které složky integrovaného záchranného systému do akce zapojit,“ vysvětlil Vlasák.

Jednoduché kódy si strážníci domluvili s uživateli ještě před spuštěním celého systémudo provozu. Databázi uživatelů strážníci třikrát ročně aktualizují. „Obešleme je textovou zprávou, na základě které aktualizujeme informace o lidech,“ řekl velitel. Doplňuje, že devět nemusí být konečný počet uživatelů této služby. „Je otevřená všem zájemcům z řad Karlovaráků. Stačí pouze požádat o zařazení do databáze,“ vysvětlil.

Současný systém plně postačuje potřebám Karlových Varů. Marcel Vlasák ovšem nevylučuje, že jej strážníci do budoucna ještě vylepší. „Už existují technologie pracující na lokalizaci pomocí systému GPS. To by mohla být do budoucna cesta k ještě účinnější pomoci lidem v nouzi,“ dodal velitel karlovarských strážníků.