„Předpokládáme, že díky těmto novým technologiím vyrobíme ročně dvanáct milionů kusů výrobků,“ říká ředitel porcelánky Pavel Janák s tím, že tímto krokem G. Benedikt úspěšně dokončil další významnou fázi svého strategického záměru zvýšení efektivity, ale i produktivity a kvality svého širokého portfolia výrobků.
Nákladnou technologii pořídila porcelánka v době recese.
„Přípravu investice jsme zahájili ještě předtím, než kdokoliv krizi jenom tušil. A právě příchod ekonomického zpomalení potvrdil správnost našeho rozhodnutí. Investice do nové technologie přinese jednak zlepšení kvality, ale i další technologický rozvoj především v oblasti takzvaného aluminiového neboli hlinitého porcelánu. Ten se od běžného porcelánu liší vyšším obsahem oxidů hliníku, a to na úkor kysličníku křemíku. Takový porcelán je mnohem trvanlivější,“ vysvětluje ředitel Janák.
Dodává, že nová investice navíc sníží energetické náklady, a to v řádu desítek procent. „To samozřejmě neznamená automatické plošné zlevnění produkce. Do jisté míry tím budou kompenzovány vyšší ceny vstupů spojených se složením odolného a moderního hlinitého porcelánu,“ doplňuje Janák.