VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Horní nádraží čeká demolice

Karlovy Vary – Investorem nového objektu za desítky milionů korun budou České dráhy.

8.4.2010
SDÍLEJ:

Horní nádraží v Karlových Varech.Foto: DENÍK/Jakub Kopřiva

Zchátralá budova horního nádraží v Karlových Varech se nebude rekonstruovat, ale bourat. Italští investoři měli v plánu budovu opravit a předělat na komerční centrum, jenže od smlouvy nakonec odstoupili.

Nyní hodlají České dráhy vybudovat na horním nádraží zcela novou budovu za několik desítek milionů korun.

„Budova na nádraží v Karlových Varech je v hrozném stavu. Proto jsme se rozhodli, že ji zbouráme. Nejprve měli v plánu italští investoři budovu zrekonstruovat. Konala se i nějaká jednání, ovšem italové se poté rozhodli, že budovu opravovat nebudou a od smlouvy odstoupili,“ uvedl Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah.

Vlakové nádraží je ovšem v Karlových Varech nutností a také proto se České dráhy rozhodly, že novou budovu začnou stavět co nejdříve.

„Na projektu samozřejmě už pracujeme. Výstavba nové moderní budovy na vlakovém nádraží by měla začít ještě letos. Konkrétně na konci roku. Náklady na tento projekt by měly být několik desítek milionů korun,“ dodal mluvčí.

Do stavebních prací se zapojí také město Karlovy Vary. „Stavba budovy hlavního nádraží je věcí Českých drah. Město připraví rekonstrukci lávky pro pěší přes kolejiště a také upravíme některé přednádražní prostory, jako jsou například chodníky. Samozřejmě jsme velice rádi, že dráhy rozhodly pracovat na horním nádraží a zmodernizovat hlavní budovu,“ konstatovala Michaela Kousalová, mluvčí karlovarského magistrátu.

Upravit se také budou muset například kolejiště. „Momentálně zpracováváme projekty, který se týkají nástupišť a kolejišť. Samozřejmě máme k dispozici více variant. Ale počítáme, že bude trvat zhruba dva až tři roky, než se přistoupí k zrealizování projektu,“ řekl Pavel Halla, mluvčí Správy železničních dopravních cest.

Nynější budova horního nádraží sloužila návštěvníkům Karlových Varů i během války.

„Horní nádraží bylo ve druhé světové válce téměř zničeno. Nyní má budova minimální historickou hodnotu. Co jsi pamatuji, tak za posledních šest let se na budově nic neopravovalo. Ve vlastnictví ji měli italští investoři a ti raději investovali peníze do oprav vlakového nádraží v Praze. A to zřejmě z toho důvodu, že tam je návštěvnost mnohokrát větší,“ uvedl Květoslav Kroča, karlovarský historik a kronikář.

Současný stav horního nádraží v Karlových Varech kritizují i místní občané, kteří se shodují, že budova se měla opravit již mnohem dříve.

„Vlakem moc nejezdím, ale občas mi nic jiného nezbyde a když pak přijedu na nádraží, jsem zděšena. Hlavní budova je v hrozném stavu a připadám si jako někde na vesnici, kde se zastavil čas. Myslím si, že i když nádraží není města, tak právě to mělo apelovat na České dráhy s tím, aby budovu alespoň zrekonstruovali,“ řekla Monika Štefanová z Karlových Varů. „Horní nádraží zrovna moc dobře nereprezentuje Karlovy Vary a jsem moc ráda, že se to snad v budoucnu zlepší, už je opravdu na čase,“ dodala.

České dráhy připravují ekonomickou rozvahu a aktualizují stavební program, který popíše, jak velkou nádražní budovu z hlediska kapacitního je v Karlových Varech potřeba.

Jakub Kopřiva, Ivana Kalinová

8.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Žil u nás bez povolení, policie ho odvezla na záchytku pro cizince

Sázení stromků v rámci projektu WeLoveŠumava.
16

Koupili si triko a mají strom na Šumavě

Ostrý zloděj vyhrožoval ostraze

Karlovy Vary - Muž chtěl odejít bez zaplacení, ale zastavila ho pracovnice ostrahy. Začal jí vulgárně nadávat.

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

Cirkusák, který nepotřebuje šapitó

Karlovarský kraj - S poi točí od svých čtrnácti let. Bydlí v Bukovanech a lítá po celém světě. Tomáš Bartoš a jeho nevšední koníček.

OTÁZKA PRO: Jana Kopála, mluvčího magistrátu města

V tom, zda je, nebo není v provozu karlovarské krematorium, panuje mezi lidmi řada nejasností. Jaká je tedy reálná situace?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení