Strážníci tentokrát přijeli na umělý kanál na pozvání pořadatelů výstavy Auto Tec a mezinárodní konference Brno Safety.

„Trochu jsme to zdramatizovali,“ řekl Jindřich Lát, který se společně s dalšími třemi členy jednotky krizových situací Daliborem Petridesem, Danem Schlosserem a Petrem Šustou postavili tváří v tvář umělé povodňové vlně. „V okamžiku, kdy jsme byli zajištění, jsme nechali auto pod námi uplavat,“ vysvětlil princip vylepšení ukázky záchrany Lát.

Situace, kterou v Brně simulovali, může být reálná. „Dokázal bych si představit, že bychom takhle zasahovali takříkajíc na ostro. Jen bychom museli být hodně rychlí a museli bychom mít k dispozici potřebnou techniku,“ řekl Lát.

Největším problémem podle jeho slov je, že záchrana přímo z vody je nesmírně složitá, v reálných podmínkách prakticky neproveditelná. „Ideální je dostat se k lidem v ohrožení ze vzduchu. Je jedno, jestli z mostu, bagru či vrtulníku. Na létání v podvěsu pod vrtulníkem ale zatím nemáme nutné proškolení,“ posteskl si strážník.

„Máme dobře vycvičený tým lidí, kteří jsou schopni zasahovat v těch nejobtížnějších podmínkách. Mají sice základní výbavu, ale tu je zapotřebí neustále doplňovat a modernizovat,“ uvedl Marcel Vlasák, velitel karlovarské městské policie.