Přestože by se podle zpráv o dopadech ekonomické krize a rostoucí nezaměstnanosti mohlo zdát, že obchody budou prázdné, opak je pravdou. S vidinou nejrůznějších slev a výhod do obchodů vyráží spousta lidí a obchoníci tedy žádný výrazný pokles zákazníků zatím nezaznamenali. Podle nich je však otázkou, jak tomu bude v dalších měsících.

„Slevy nás skutečně lákají, protože se tak dá vybavit na delší dobu dopředu. Vždy vítáme také informační letáky ve schránkách, se kterých se dá často vybrat něco, co by bylo dobré koupit,“ potvrdil zákazník Vlastimil Hájek. „Peněz samozřejmě nemáme nazbyt, přítelkyně na podzim přišla o práci, ale právě proto je důležité umět nakupovat spíš dopředu a víc zboží, než běhat do obchodů denně,“ dodal.

Snížení poptávky zatím nezaznamenali prodejci zboží, které není každodenně potřeba. „Leden a únor je vždy slabší, ale čekala jsem, že to bude horší. Lidé nepřestávají nakupovat. Chodí jich třeba méně, ale zase naopak nakupují více zboží, a ne jen zlevněné,“ informovala Lenka Kratochvílová, prodavačka v obchodě s hudebními nosiči v jednom z karlovarských hypermarketů. Podle ní se však nedá odhadnout další vývoj.

Její názor potvrdil i provozovatel obchodu s oblečením. „Nabízíme nyní slevy až padesát procent, a na to lidé slyší. Leden podle mě ještě nebude vůbec špatný, protože někteří lidé dostali například k Vánocům peníze, a nyní si za ně sami vybírají oblečení a další dárky,“ svěřil se karlovarský obchodník.

Obchodní inspekce však lidem radí, aby při nákupech ve slevách byli opatrní a kontrolovali si pozorně co je přesně na cedulkách u zboží napsáno, a také zda jim u kasy zboží správně naúčtují. Inspekce také tyto věci v obchodech kontroluje.