Společnost Grandi Stazioni, která má karlovarské horní nádraží zrekonstruovat a zmodernizovat, zatím pracovat nezačala, České dráhy však tvrdí, že zahájení rekonstrukce je stále aktuální a projekt neskončí u ledu.

Podle Martina Hamšíka, mluvčího společnosti Grandi Stazioni, je dlouhodobým problémem, že budova je v podstatně horším stavu, než se odhadovalo.

„Intenzivně jednáme s Českými drahami, aby se smlouva nějakým způsobem upravila. Odhadované náklady jsou totiž tak vysoké, že by to pro soukromou společnost bylo nerentabilní. Ekonomicky to totiž absolutně nevychází,“ uvedl Hamšík. Přesnou částku však mluvčí odmítl sdělit.

„Jde o interní záležitosti, které jsou navíc v jednání, takže mi zatím připadá zbytečné o nich mluvit,“ sdělil mluvčí Grandi Stazioni. Společnost mezitím dokončuje rekonstrukci nádraží v Mariánských Lázních. „Zde se v létě otevřelo zákaznické centrum a postupně otevíráme toto nádraží cestujícím. Zde se tedy projekt blíží ke zdárnému konci,“ dodal Martin Hamšík.

České dráhy však nechtějí, aby zůstalo Horní nádraží pomyslnou popelkou mezi železničními stanicemi.

„Rozhodně stále rekonstrukci řešíme, nádraží takto zůstat nemůže. Chceme, aby Karlovy Vary měly takové nádraží, které by odpovídalo těmto známým lázním,“ řekla Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah. „S Grandi Stazioni vedeme intenzivní jednání a podpis dodatku smlouvy by měl být do konce roku vyřízený. Je potřeba, aby se rekonstrukce začala dělat co nejdříve, projekt už je v plánu dlouho. Nezapomínáme na něj a snažíme se ho rozjet,“ uzavřela mluvčí.