Dne 21. dubna vstoupí v platnost vyhláška, která mimo jiné přesně definuje podobu přenosných dopravních značek, jež mají motoristy upozornit na úseky hlídané radary.

„Otázkou ovšem zůstává, nakolik smyslupná je tato zákonná úprava. Řidič může jet městem třeba stovkou, ale v okamžiku, kdy zaregistruje tuto značku, zvolní na polovinu, a kolem radaru projede předpisovou rychlostí. Na konci měřeného úseku pak může opět zrychlit,“ poukázal Marcel Vlasák, velitel karlovarské městské policie, na to, že nová značka může mít úplně opačný efekt, než si autoři vyhlášky představují.

Situaci v Karlových Varech nejlépe ukazují statistická data z měřicích tabulí. Kolem té v Lidické ulici projelo v březnu 197 tisíc motoristů. „Téměř 62 tisíce z nich zde jelo rychleji než 50 kilometrů v hodině. Šedesátku zde překročilo 13 tisíc motoristů a 77 se jich kolem zařízení prohnalo dokonce rychleji než 100 kilometrů v hodině. To vypovídá o tom, jak motoristé ve městech jezdí. A v takové situaci zákonodárci vymýšlejí nesmyslná opatření,“ posteskl si Vlasák.

Kolem nové vyhlášky se podle Vlasákových slov strhla ostrá diskuse. Z ní může vyplynout několik variant řešení. „Buď značku osazovat nebudeme, anebo budeme, ale takříkajíc napevno,“ vysvětlil Vlasák.

Nové dopravní značení může způsobit menším městským či obecním policiím i další problémy. „Do menších vozů třídy Škoda Fabia se přenosná značka prostě nevejde,“ vysvětlil Vlasák.