Dovozce, který je městské policii zapůjčil, je na poslední etapu zkoušek vybaví i důležitými stojánky. „Jejich absence trochu komplikovala práci. Když totiž hlídka potřebovala zastavit a sesednout, musela hledat místo, kde vozítka opřít,“ vysvětlil Marcel Vlasák, velitel Městské policie Karlovy Vary.

Statistiku toho, zda strážníci díky těmto přibližovadlům dokáží odvést větší kus práce, vypracuje velitel až na závěr zkoušek. Už průběžné výsledky však dokazují, že díky dvoukolkám obsáhnou hlídky daleko větší část města.

„Normální pěší hlídka ujde denně sedm až deset kilometrů. Dvoukolky najezdily průměrně 23 kilometrů denně,“ přiblížil Vlasák.

Největší výhodou zkoušených strojů je fakt, že je díky nim hlídka daleko operativnější. „Dojezdové časy k problémovým místům se zkrátily, paradoxně jsou strážníci na dvoukolkách tam, kde potřebují být, často dříve než motorizované hlídky. Na problémová místa se navíc dostanou častěji,“ vyzdvihl hlavní přednost dvoukolek velitel karlovarských strážníků.

Elektrické dvoukolky se nezaleknou ani prudkých karlovarských kopců.

„Bez problémů zvládnou i výjezd Moravské ulice či Zámeckého vrchu. Jenom se kvůli většímu záběru zkracuje jejich dojezd. Výrobcem avizovaných čtyřicet kilometrů na jedno nabití však stačí,“ řekl velitel.

Deset proškolených strážníků vyrazilo do karlovarských ulic zatím devětkrát.

„Reakce veřejnosti jsou různé. U většiny z nich vyvolávají dvoukolky zájem, ale najdou se i názory typu, že jsou strážníci líní chodit pěšky. Jenomže s takovým přístupem by lidstvo stále lezlo po stromech. Výhody přibližovadel jsou nesporné,“ konstatoval Vlasák.

Při prvním nasazení na konci festivalu strážníci dokonce zastínili filmové hvězdy. „Řada lidí si je totiž fotila,“ doplnil velitel.