Mají vozy vybavené nejmodernější elektronikou vyhráno?

„Jejich řidiči mají jednodušší práci. Například systém ABS jim usnadňuje brzdění. Pokud je doplněný i o stabilizační systém ESP, může společně s ABS pomoci přibrzděním kola zvládnout smyk. Ale pozor! Při vyšší rychlosti přestane být i toto účinné a setrvačné hmoty vozu obvykle působí jiným směrem, než by chtěl zatáčet jeho řidič! Řidičům starších vozů bez elektronických vymožeností doporučuji při zastavování vyšlápnout spojku a přerušovaně brzdit, čímž vlastně nahradí ABS,“ radí motoristům Roubíček.

O nutnosti osadit vůz zimními pneumatikami jsme hovořili už dříve.

„Při teplotách nad 7 stupňů nad nulou dochází k jejich zvýšenému opotřebení, ale není to tak extrémní. Zase řidiče nepřekvapí třeba dubnový sníh. Na jízdních vlastnostech vozidla se teplejší počasí v kombinaci se zimními pneumatikami dramaticky neprojeví,“ doplnil Roubíček. Zimní pneumatiky mají být podle něho užší než letní. Zvláště v okamžiku, kdy budeme s autem jezdit v hlubokém sněhu. „Pro jízdu je ideální mít lepší dezén na přední nápravě. Pokud je hnaná, tím lépe,“ upřesnil odborník na bezpečnou jízdu.

Roubíček zároveň vyvrátil jeden zažitý mýtus. Podle něj totiž řidičům vozů s předním náhonem v okamžiku smyku pomůže přidání plynu. Myslí si totiž, že je přední náhon „vytáhne“ z kritické situace. „Je to iluze, nevytáhne,“ varoval závodník, který má s „předokolkami“ dlouholeté zkušenosti.