Sýry, rohlíky, chleba, mléko. To je jen několik položek z řady potravin, u nichž lidé pocítili zdražení nejvýrazněji. Řada zákazníků potvrdila, že se kvůli nárůstu cen potravin musela při nákupech hodně uskromnit.

„Skutečně nejsem s cenami spokojená. Pořád se všechno jen zdražuje. Kdyby alespoň rostly platy stejně rychle, jako obchody zvedají ceny,“ posteskla si Karlovaračka Hana Svobodová.

Podle ní lidé nemají na sledování slevových akcí v obchodech čas. „Když člověk skončí v práci, musí dojít nakoupit a doma uvařit, tak nemá čas běhat z jednoho obchodu do druhého a hledat, kde je co levnější. To jde možná o víkendu. Kdyby alespoň stoupala kvalita zboží. Takto akorát platíme víc za stejný druh a kvalitu potravin. Bohužel si na to asi budeme muset zvyknout. Že by obchody chtěly zlevňovat, se mi nezdá. Možná je výhoda, že v Karlových Varech je supermarketů hodně, tak si aspoň konkurují a to by mohlo ceny trochu srazit,“ dodala Karlovaračka.

Zákazníci připouštějí, že se kvůli zdražování museli hodně uskromnit. „Nejvíc mi vadí, že narůstají ceny sýrů a dalších mléčných výrobků. Když jdu nyní na nákup, tak musím mnohem víc přemýšlet, kolik čeho koupím. Například svého oblíbeného sýru si musím nechat navážit méně, než jak jsem byla dříve zvyklá,“ potvrdila Irena Froňková. „Na sledování slev a podobných lákavých nabídek také nemám čas,“ doplnila.

Samotní prodavači a obchodníci připouštějí, že od nakupujících často slýchají kritiku a lidé bývají překvapení, jak se ceny změní. „Je to dost časté. Lidé například mají zafixovanou určitou cenu, za kterou nakupovali, a pak se u kasy nestačí divit, kolik vlastně mají zaplatit. Někdy také zboží vracejí zpět,“ potvrdila prodavačka z jednoho karlovarského obchodu s potravinami.

„Někdy jsou na nás lidé i naštvaní. Bohužel nechápou, že my ceny zboží neurčujeme, ale pouze prodáváme. Je to naše práce,“ dodala.