Přemostění, které je součástí průtahu lázeňským městem, má termín dokončení stejný jako samotný průtah, to znamená v druhé polovině příštího roku. Přesto bude most zprovozněn už za pár dnů.

Původní předčasný termín byl stanoven na konec listopadu. Z informací ze včerejšího kontrolního dne ale vyplývá, že řidiči se po novém mostě zřejmě projedou nejdříve až 15. listopadu. Už 10. listopadu má být ale uveden do předčasného užívání.

Celkové náklady stavby, která podle stavbyvedoucího Martina Nožičky začala už vloni v listopadu, se vyšplhaly na sto padesát milionů korun, přičemž město Karlovy Vary do této akce investovalo třicet milionů.

Most je hned z několika hledisek mimořádný. „S ohledem na konfiguraci terénu a množství vody v Ohři byl navržený závěsný most. Mohl být i obloukový, ale po různých studiích vyhrál závěsný,“ informoval projektant Jan Procházka. Výjimečný je i v tom, že komunikace je zapuštěná, kdežto chodníky jsou vyvýšené.

Most je zachycen na třiceti dvou závěsech, které jsou ukotveny na dvou pylonech. Podle Procházky by každý ze závěsů měl unést pět parních lokomotiv. „V pondělí jsme na mostě provedli zatěžkávací zkoušku, na kterou jsme využili osm vozů tater,“ doplnil projektant Procházka.