S dalším případem žaloby od Karlovarské krajské nemocnice (KKN) se na redakci Deníku obrátil obyvatel Aše. Nepřál si jmenovat, ale jeho jméno je redakci známé.

Ačkoliv muž uhradil v loňském roce regulační poplatek za pobyt svého syna v nemocnici, stejně se dočkal žaloby. „Naštěstí jsem našel všechny doklady, ale kdybych je neměl, asi bych byl ztracený,“ uvedl.

„Můj syn byl hospitalizován v chebské nemocnici. Po jeho propuštění jsem dostal doklad a měl jsem zaplatit 540 korun. To jsem udělal, ale protože jsem v té době patřil mezi příjemce sociálních příspěvků, dal jsem na radu pracovnice sociálky a zažádal o vrácení poplatku. Nemocnice můj nárok uznala a částku mi vrátila,“ uvedl Ašan. „Radím proto všem, aby si dobře schovávali všechny doklady. Jeden nikdy neví, kdy na něj přijde žaloba, že něco neuhradil.“

„O případu jsem již mluvila s právníkem KKN a.s. JUDr. Bezděkem a váš e-mail jsem mu přeposlala,“ reagovala na dotaz Deníku mluvčí KKN Zdeňka Marková. „V této fázi je to již skutečně na právníkovi,“ poznamenala.

„Co se týče vyžádané platby za regulační poplatek, nevím sice, kdy byl syn zmíněného pána hospitalizován, ale rozumím tomu tak, že v té době otec žádný doklad o hmotné nouzi nepředložil a vyřídil si jej až dodatečně. Poté požádal o vrácení peněz a to bylo provedeno. Je to sice postup poněkud atypický, ale nemocnice ho samozřejmě akceptuje. Takže až potud je vše v pořádku a podle zákona,“ informovala mluvčí.

„Problém je v tom, že jméno zřejmě nebylo vymazáno z registru dlužníků a seznamu pohledávek, který právník průběžně dostává, případně se informace o dalším vývoji této věci k němu nedostala. V tom případě je chyba jednoznačně na straně nemocnice. Vše by mělo být anulováno a klientovi se omluvíme,“ dodala Marková.