V rámci projektového týdne měly děti znázornit nejen stávající školu, ale právě i tu z jejich představ.

„Jednotlivé skupiny se s úkolem vypořádaly po svém, v rámci svých možností a schopností. Žáčci z první třídy spolu s paní učitelkou Novotnou namalovali obrázek s písmenky a tím, co se doposud naučili. Děti z druhé a třetí třídy pod vedením paní učitelky Řezníčkové namalovaly několik společných obrázků, kde vyjádřily, jaká by se jim líbila třída, zahrada, a také se pokusily o rýmování,“ uvedla ředitelka Jitka Rudolfová.

Děti 4. a 5. ročníku pak společně s třídní učitelkou vytvořily maketu ideální třídy. I ony namalovaly ideální zahradu. „Navíc složily velmi pěknou báseň Naše škola,“ poznamenala ředitelka školy.

Velké překvapení ale zažili učitelé, když jim své představy o ideální škole sdělili žáci 6. a 7. třídy pod vedením třídního učitele Bálka. „K údivu nás všech nám totiž oznámili, že by se chtěli naučit pracovat, ale nemají kde. Proto vytvořili maketu školní dílny,“ pokračovala Rudolfová.

Velkou fantazii prokázali také žáci osmé třídy. V rámci projektového týdne zpracovali hned tři makety — školy, třídy i zahrady, a pokusili se společně s třídní učitelkou Dobiášovou o sestavení rozpočtu školy.

„To devátá třída pojala projektový týden komplexně. Společně s třídní učitelkou Vrablicovou si žáci nejprve vysvětlili pojem projekt, potom vzájemně diskutovali o jednotlivých návrzích a nápadech, sestavili plán činnosti na celý týden a vytvořili několik koláží s porovnáním současného a ideálního stavu školy, jednotlivých tříd a zahrady,“ doplnila ředitelka Rudolfová s tím, že v únoru bude projekt představen veřejnosti.