V posledních dvou letech investoval dopravce do výměny autobusů částku přesahující čtvrt miliardy korun. Za peníze se jich podařilo nakoupit přes třicet. Podle ředitele společnosti Zdeňka Suchana se tak podařilo snížit stáří vozů na osm let. V Sokolově a Chebu se navíc podle něj mohou do několika let těšit cestující v městské hromadné dopravě na zajištění úplné nízkopodlažnosti.
„Do systému městské dopravy v Sokolově a Chebu nakupujeme již několik let pouze nízkopodlažní městské autobusy. Jejich průměrné stáří je necelých sedm let. Plnou nízkopodlažnost v obou městech chceme zajistit do roku 2013,“ doplnil Suchan.
Obnovu vozového parku vnímají lidé vesměs pozitivně. Poukazují však na přeplněné autobusy v odpoledních hodinách.
„Je pravda, že cestování městskou hromadnou dopravou se hodně zlepšilo. Nízkopodlažní autobusy jsou opravdu pohodlné. I v nich je ale katastrofa cestovat ve všedních dnech například kolem třetí hodiny odpoledne. V tuto dobu by jich mohlo jezdit víc,“ říká například Věra Kulíčková ze Sokolova.
Podle ředitelky sokolovské Agentury osobní asistence Dany Janurové mají špatné spojení jejich klienti dojíždějící z Březové. Agentura sídlí v Háječku u hřbitova a Březovští musejí přestupovat na zastávce u sokolovského autobusového nádraží. „Tito lidé tedy musejí platit při přestupu ještě jednou. Pro naše klienty to znamená finanční zátěž,“ upozornila Janurová.
Březovští chtějí přímý autobus na sokolovské sídliště Michal, kde se nachází množství supermarketů. „O takových spojích budeme letos jednat s dopravcem. Záleží na finančních požadavcích. Na takzvanou ztrátovost dopravy vynakládáme z městského rozpočtu nemalé částky,“ říká březovský starosta Bouda.
Dopravce počítá také letos s obnovou vozů. Na linkách by jich mělo přibýt devět. „O možnosti větší obnovy bude rozhodnuto ve druhém pololetí,“ doplnil Suchan.