„Komunikace nejsou prohrnuté a cestáři se stále jenom vymlouvají. Na co se máme vymluvit my? My prostě jezdit musíme, a to i v noci. Naši zákazníci čekají na zboží. I my platíme silniční daň,“ nebral si servítky Rudolf Gerstner, jehož firma vozí do Karlových Varů tiskoviny.

„Uplynulou sobotu jsem vyjel po půlnoci z Přeštic do Karlových Varů. Do Plzně byla silnice vzorně uklizena, ale na hlavním tahu do Karlových Varů nepotkáte cestáře. Možná jeden sypač, ale ten měl zvednutou radlici. A to jde o silnici první třídy. Na Toužimsku a Bečovsku to byla doslova katastrofa. To, co slyším od řidičů a co jsem zažil na vlastní oči a kola, to je prostě hrůza,“ zdůraznil.

Silničáři se ale brání. „Může se stát, že se sypače zdrží v koloně vozidel, která uvíznou v kopci. To řešíme většinou právě nad Bečovem, kde v kopci často uvíznou kamiony. Silnice zde nevysychá a je kluzká. Kolonu bez policejního doprovodu předjet nemůžeme, takže v tu dobu zůstane silnice neprotažená,“ vysvětlil Josef Bulka, hlavní dispečer Údržby silnic Karlovarského kraje.

„Není ale pravda, že bychom nejezdili, veškerá technika je při sněžení v terénu. Sněžné pluhy ale jezdí s radlicí centimetr nad úrovní silnice, a za nimi zůstává tak centimetr sněhu, takže se může zdát, že komunikaci neprotahují. Protahují, ale pluh není buldozer,“ zdůraznil Bulka. Silničáři podle něj okamžitě reagují i na předpověď počasí. „Máme různé stupně stálé pohotovosti. Od pátku už stupeň zvýšený, protože meteorologové hlásí sněžení,“ dodal dispečer.

Řidiči ale trvají na tom, že silničáři by mohli v práci přidat. „Mám na silnici šoféry šest dnů v týdnu. Prověříme si, zda sliby splní a komunikace budou sjízdné a proplužené,“ dodal Gerstner.