Když transport s nadměrným nákladem do Sokolova dorazí, všichni si oddychli. Cesta z Vítkovic do Sokolova dlouhá přes pět set kilometrů proběhla bez větších komplikací. „Na některých místech jsme museli demontovat značky a středové ostrůvky,“ řekl Tomáš Reichelt z firmy APB. která transport i usazení mostu zajišťovala.

Most byl převážen především v noci, aby se co nejvíce zmírnily komplikace v dopravě. Řidič podle Reichelta překonal šedesát kruhových křižovatek, projel přes tisícovku mostů. Na přepravu dohlížela dvacítka techniků, kteří dokonce museli postavit improvizované přejezdy.

Železniční most usazoval speciální šest set tunový jeřáb, který se přímo na místě montoval čtyři dny. Při usazování na pilóny musela být zastavena železniční doprava.

Práce nyní ale rozhodně nekončí. Pokračovat se bude v červenci například pokládáním kolejnic. Do Sokolova pak bude transportována druhá část mostu. První etapa vyšla na třináct milionů. Je součástí proměny vlakového nádraží v Sokolově za 450 milionů korun.

Přepravovaný železniční most je svými rozměry unikátní. „Takto těžká mostní konstrukce zatím nebyla v historii vítkovické mostárny expedována,“ uvedla mluvčí vítkovického holdingu Eva Kijonková. Upřesnila, že ocelovou mostní konstrukci, která je svařena do jednoho celku včetně zábradlí, vyrobila ostravská společnost Vítkovice Power Engineering.

Nelehké podle ní bylo už samotné nakládání mostu na speciální podvalník. Na ten před týdnem v neděli dopoledne konstrukci ukládaly dva jeřáby vážící dohromady sto tun.