Silničáři opravují už několik týdnů pozemní komunikace, které jsou po zimě v hrozivém stavu. Náklady na opravu silnic II. a III. třídy vyčíslil Karlovarský kraj na přibližně 136 milionů korun.

Ovšem již nyní je jasné, že peníze na kompletní opravu stačit nebudou. „Na opravu těchto silnic bychom potřebovali 135,8 milionů korun, což nemáme,“ informoval na konci dubna Petr Navrátil, náměstek hejtmana pro silniční hospodářství.

Příspěvek Karlovarského kraje na neinvestiční opravy a údržbu silnic II. a III. třídy na rok 2010 činí celkem zhruba 280 milionů korun. „V tomto příspěvku je 120 milionů korun na zimní údržbu nebo například běžná letní údržba, na kterou je v letošním roce vyhrazeno zhruba 94 milionů korun,“ konstatoval Zdeněk Pavlas, ředitel Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje.

V současné době bylo už za zimní údržbu utraceno 75 milionů korun. „Nejhorší stav vozovek v regionu je v Krušnohoří, na Mariánskolázeňsku a Bochovsku. Peníze na ideální opravy silnic samozřejmě stačit nebudou, pro základní zabezpečení sjízdnosti silnic bude nutno volit i levnější varianty oprav, samozřejmě na úkor pohodlí jízdy,“ pokračoval ředitel.

Karlovarský kraj má také slíbený příspěvek od státu, který je určen právě na opravu silnic nižších tříd. „Kraj má příslib k získání částky 27,9 milionů korun, které jsou určeny na opravy škod po zimě. Tyto prostředky budou využity zejména na úsecích, kde běžná údržba již vzhledem ke stavebnímu stavu vozovky ztrácí efektivitu a následky letošní zimy byly na nich téměř devastující,“ dodal.

„Stav trvale monitorujeme a řešíme neustále s ohledem na význam a zatížení každé konkrétní silnice a samozřejmě s ohledem na naše finanční možnosti,“ uzavřel ředitel.

Podobný problém momentálně řeší také starostové menších měst, kde jsou po zimě silnice také ve špatném stavu. Také jim chybí peníze na opravu.