Potvrdil to Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah pro dopravu. „Skutečně máme objednaných 22 těchto vozů, které rozdělíme do všech krajů. Tentokrát je ovšem budeme rozdělovat podle potřeb jednotlivých krajů,“ vysvětlil. Podle něj by se měly po krajských železnicích prohánět minimálně dva nové vlaky. „Samozřejmě jich může být i víc , ale bylo by předběžné přesné počty sdělovat. Také uvažujeme o dalších dvou moderních motorových vozidlech,“ doplnil Kolář.

České dráhy se také chtějí pokusit získat evropské dotace. „Máme připravené projekty, které nabídneme i Karlovarskému kraji. Pokud bychom na tyto peníze dosáhli, mohli bychom v rozmezí let 2008 až 2013 zmodernizovat osmdesát pět procent našich vlaků,“ nastínil náměstek.

Na železnicích v současné době jezdí vlaky, jejichž stáří je už poměrně vysoké. „Průměrný věk našich vlaků je dvacet sedm let. To by se ovšem mělo změnit. Pokud se nám podaří získat úvěr a dotace, pak bychom je rozhodně investovali do nákupu nových strojů,“ ujistil náměstek.