V současné době ovšem není zájem o naší zemi v Číně příliš velký.

„Situace na trhu cestovních kanceláří v Číně se mění. Naši turisté expandují do všech významných turistických destinací po celém světě. A Česká republika k zajímavým nabídkám rozhodně patří,“ komentoval Zhang současnou situaci v Číně.

Podle jeho zkušeností trochu brzdí rozvoji zájmu o Českou republiku relativně malá propagace našeho státu. „To se sice dá změnit, ale potrvá několik let, než se Česká republika zaryje do povědomí čínských turistů,“ vysvětlil generální manažer Citizen Travel Center. Na otázku, kolik čínských turistů v loňském roce vycestovalo do Česka, nedokázal odpovědět. „Každopádně ale doufám, že jich v budoucnu bude více,“ doplnil Zhang.

Čínská společnost, kterou na Karlovarském týdnu, jehož součástí je i Lázeňský festival, zastupuje, už začíná navazovat kontakty s partnery v České republice. „Zatím máme dva a shodou okolností jsou oba z Karlových Varů. Spolupracujeme se společností C.C.E.T. a Prestige Travel,“ vysvětlil Peter Zhang.

Milan Kšír, generální ředitel C.C.E.T. (Czech China Equity Tender – Česko–čínská poctivá nabídka) má alespoň rámcový přehled o tom, kolik Čechů za loňský rok vycestovalo do Číny. „Podle údajů čínské ambasády, respektive podle počtu vydaných víz, je to asi 60 tisíc lidí. A to není málo,“ uvedl Kšír.

Dalšímu rozvoji kontaktů mezi oběma státy by podle Kšírových slov výrazně pomohlo zřízení přímého leteckého spojení mezi Prahou a Pekingem. „To zatím chybí. Prakticky všechny okolní státy takovou linku provozují,“ posteskl si Kšír.

Právě se žádostí o zřízení leteckého mostu mezi Českou republikou a Čínou nyní Milan Kšír obráží všechny instituce, které by mohly pomoci. „Obrátil jsem se jak na Karlovarský kraj, tak například na agenturu Czechtourism, která propaguje Českou republiku v zahraničí,“ dodal.