Ve špatném stavu je řada mostů v Karlovarském kraji. V Sokolově je to například hned šest mostů, které potřebují důkladnou renovaci. Radnice už přislíbila, že je v nejbližších letech nechá opravit. Podle předběžných odhadů má nejdráže vyjít rekonstrukce mostu přes řeku Ohři mezi vlakovým a autobusovým nádražím. Dojít má ale i na mosty přes Lobezský potok.

„Město na tom se stavem mostů není nijak dobře. Jejich stav není havarijní, ale rýsuje se možnost na jejich opravy získat dotace,“ sdělil starosta Sokolova Karel Jakobec.

A na kolik plánované renovace vyjdou? Vedení města mluví o částce kolem 100 milionů korun. „Jen oprava mostu přes Ohři může stát zhruba 40 milionů,“ uvedl již dříve místostarosta Sokolova Jaromír Dvořák.

Až na malé lávky by po zmíněných rekonstrukcích měly být všechny mosty v Sokolově ve vlastnictví města na další desítky let v dobrém stavu.

Na rekonstrukci čeká také Chebský most v Karlových Varech, který je důležitou dopravní spojnicí. „Tento most chceme rekonstruovat souběžně s výstavbou kruhového objezdu. To bude pro stavbaře poměrně náročné, protože na kruhový objezd není v dané lokalitě příliš prostoru,“ vysvětlil Jakub Kaválek, mluvčí karlovarské radnice. Podle něj také ještě město nezná konkrétní termín, kdy přesně ke zmíněné výstavbě dojde. „Tento rok to určitě nebude. Možná se do oprav Chebského mostu pustíme příští rok, ale to také není v tuto chvíli jisté. Rozhodně na projektu pracujeme, ale také nechceme, aby oprava tohoto důležitého dopravního prvku poznamenala dopravu v Karlových Varech,“ dodal mluvčí magistrátu.

V problematickém stavu je i několik lávek, které leží v lázeňském území. „V nejhorším stavu je nejspíš lávka, která spojuje Starou a Novou louku,“ připustil Kaválek. Podle něj je i ona na seznamu nutných oprav. „Zde však budeme situaci řešit komplexně. Chystáme totiž rekonstrukci celé Staré louky a její součástí bude i tato lávka. Přesný termín rekonstrukce ale ještě není daný. Podle našich předpokladů opravu zahájíme v příštím roce,“ dodal mluvčí karlovarského magistrátu.

(jah/dur/šma)

Těsně před zařazením do třídy číslo sedm, což je havarijní stav, se dočkal opravy most přes řeku Ohři spojující obce Jindřichov a Tršnice na Chebsku. Šestapadesát metrů dlouhá stavba přišla Karlovarský kraj na osmnáct milionů korun. „Máme v plánu pokračovat v rekonstrukcích dalších mostů,“ doplnil ředitel krajské správy a údržby silnic Petr Želechovský. „I když jsou náklady vysoké vzhledem k tomu, že mosty mají kolem padesáti až šedesáti metrů.“

Kromě špatného technického stavu byla důvodem k opravě mostu také nevyhovující šířka mostní konstrukce a závady způsobené zatékáním vody do železobetonových nosníků mostu. Jako nefunkční se ukázalo také záchytné bezpečnostní zařízení.