V hlavách Alexandry Šusterové, Kateřiny Ledvinové, Bohuslavy Kohoutové a Michala Štěpáka vznikla myšlenka vyzkoušet si děti z těchto předmětů formou výstavby imaginárního ekologického domu.

„Vlastně jsme tímto způsobem využili materialistické společnosti k účelům výuky na řešení konkrétního úkolu,“ uvedla Alexandra Šusterová. Děti totiž dostanou zadání v podobě šesti ostrovských lokalit, z nichž si mají vybrat jednu, na které by postavily ekologický dům. „Mají za úkol posoudit danou lokalitu z více hledisek. Musejí například zjistit světelné podmínky daného místa i sílu a směr větru,“ vysvětlila kantorka.

Projekt je sice postavený na ostrovských reáliích, ale podle jeho tvůrců je použitelný ve všech oblastech České republiky. „Stačí jen vycházet z podmínek v té které lokalitě,“ upozornila Šusterová. Podle Milana Martinka, ředitele školy, projekt také vychovává děti k lokálnímu patriotizmu.

„Může být totiž impulsem, aby se naši studenti po absolvování vysoké školy vrátili zpět do regionu,“ vysvětlil ředitel.

Projekt ekologického domu s sebou přinesl i další novinku ve škole, která potěší všechny žáky. „Díky finanční pomoci kraje a ministerstva školství se totiž v rámci projektu podařilo zrealizovat učebnu výpočetní techniky pro přibližně tři desítky našich studentů,“ uvedl ředitel.