V návrhu nových jízdních řádů byla i možnost, že vlaky na trase Nejdek – Potůčky – Johanngeorgenstadt by zastavovaly pouze na Horním nádraží mimo centrum Karlových Varů. To kritizovali starostové zmíněných obcí i lidé. Kraj nakonec spoje mezi Horním a Dolním nádraží zaplatí.
„Lidé využívají vlakové spojení mezi Horním a Dolním nádražím především k dopravě do centra města, a také při přestupu z trati Cheb – Karlovy Vary – Chomutov, kde je vlaková doprava rychlejší než autobusová,“ uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil.
Karlovarský kraj dosud dopravu mezi Dolním a Horním nádražím neobjednával. „České dráhy vedly tyto jízdy jako manipulační. Nebudou ale nadále tyto spoje provozovat, protože v rámci revitalizace Dolního nádraží bylo zrušeno depo kolejových vozidel,“ vysvětlil Petr Navrátil.
V souvislosti s přípravami nového jízdního řádu, přehodnotil Karlovarský kraj na základě sčítání cestujících vlaková spojení. Mezi Horním a Dolním nádražím by mělo podle nového návrhu jezdit denně třicet čtyři vlaků, z toho dvacet sedm na trati Karlovy Vary Dolní nádraží – Johanngeorgenstadt, pět na trati Karlovy Vary Dolní nádraží – Merklín a dva vlaky budou vyjíždět z Dolního nádraží na trať Chomutov – Cheb.
„Ještě během roku budeme také jednat o možné spolupráci mezi společnostmi Viamont a České dráhy o propojení některých vlakových spojů z Mariánských Lázní – Bečova - Karlových Varů – Dolní nádraží na Horní nádraží,“ dodal náměstek Navrátil.