Lanovka na Tři kříže, kterou naplánovalo a hodlalo zrealizovat bývalé vedení města, tedy koalice ODS a ČSSD, se stavět nebude. Primátor Petr Kulhánek (KOA) ji vnímá jako nadstandard, na nějž město zatím nemá potřebné peníze, náměstek Jiří Kotek doplnil, že ještě v opozici proti tomuto záměru, který byl byl zátěží pro klidovou zónu města, ALTERNATIVA vždy protestovala a náměstek Jiří Klsák (KOA) zdůraznil, že plánovaný hotel, který měl být součástí dojezdu lanovky, je v této lokalitě nežádoucí.

„Náš názor na lanovku je stejný. Já nejsem a priori proti, ale nejsem si jist, zda právě lanovka by byla tomuto klidovému území prospěšná,“ vysvětlil postoj vedení města Kulhánek.

Podle náměstků Kotka i Klsáka je zástavba Třech křížů, a to i v malém rozsahu, nežádoucí.

Podle bývalého náměstka Tomáše Hybnera (ČSSD) je to škoda. „Byl to jeden z projektů, na který by se daly čerpat evropské dotace. A navíc by zapadl do koncepce wellnesové turistiky. Lanovka na Tři kříže není původní, byla to myšlenka už našich předků,“ vysvětlil. Hybner je navíc toho názoru, že město by mělo mít připraveny projekty, na něž se dají evropské peníze čerpat. „A to nemá,“ dodal. Projektová dokumentace lanovky stála město už téměř milion korun.

Vedení města se chce ale nyní naopak věnovat infrastruktuře.

„V poslední chvíli jsme naskočili do projektu Udržitelného rozvoje městské hromadné dopravy. Po tři roky tak můžeme čerpat dva miliony euro, tedy padesát milionů korun. Tyto peníze použijeme na rozpracování koncepce cyklostezek, jejich propojení s pěšími stezkami a městskou hromadnou dopravou,“ uvedl primátor Kulhánek. Z těchto alokovaných prostředků může město čerpat 75 až 100 procent. Tento program je podle něj šitý na míru malým a středním městům a přihlásila se do něj města v Itálii, Polsku nebo Španělsku. „Jsou to přímé prostředky z Bruselu na zpracování studií od propojení cyklostezek až po začlenění železniční dopravy do městské dopravy. A to až do fáze testování. Tyto peníze tedy nejsou určeny na realizaci možných projektů. A my je hodláme využít beze zbytku a účelně, “ zdůraznil Kulhánek.

A jak to tedy bude fungovat? Město z těchto bruselských peněz například může zpracovat podklady pro půjčovnu cyklistických i elektrických kol, otestovat stanoviště a v praxi si ověřit, zda bude projekt fungovat.