„Museli jsme přistoupit k uzavření lávky, protože už nevyhovovala běžnému provozu. Na odstranění havarijního stavu se již začalo pracovat a tyto práce by měly trvat přibližně do konce srpna. Zatím je to odhad, práce se mohou i uspíšit," uvedla mluvčí magistrátu Helena Kyselá.

Prozatím už byla opravena ocelová konstrukce lávky, pokračovat se bude podlahou, kde budou vyměněny poškozené dřevěné trámy a prkna. Pro chodce to znamená velkou nepříjemnost. Budou muset hledat jiné cesty, kudy se na „Růžák" dostanou. Nejbližší a v podstatě jediná obchůzka je po chodníku pod viaduktem směrem na Sokolovskou ulici.

„Bydlím na Růžáku a dojíždím denně vlakem do práce. Chodit ráno i odpoledne skoro o kilometr dál je dost nepříjemné," řekl jeden z obyvatelů Karlových Varů.

Lávka je také součástí revitalizace horního nádraží. Projekt započal už před několika lety, ale než se město „vrhne" na novou lávku, musí čekat na dokončení vlakového areálu.

„Pěší lávka prochází opravami, aby splňovala funkčnost. Součástí revitalizace stále je, ale čeká se na dohotovení oprav nádražního bloku, potom se přejde na budování nové lávky pro chodce," doplnila Helena Kyselá.

(bec)