Přitom právě mosty a lávky například v Karlových Varech jsou když ne v havarijním, pak rozhodně ve stavu, kdy je jejich oprava nezbytně nutná. Vyplynulo to z posledního šetření, které si nechal zpracovat karlovarský magistrát už v listopadu loňského roku. Špatný stav lávek a mostů se však netýká jen Karlových Varů, ale téměř všech měst v kraji.

„Rada města následně uložila odboru rozvoje a investic zajistit zpracování projektové dokumentace postupně s termínem nejpozději do 31. prosince příštího roku,“ uvedl Jan Kopál, mluvčí magistrátu. Postupně tak budou opraveny lávka u porcelánky, lávka Na Vyhlídce, lávka u Drahovického mostu, podchod u Becherovky i u dalších. Na Chebský most přes Ohři bude zpracován stavebněhistorický a technický průzkum jako nutný podklad pro jeho budoucí rekonstrukci či opravu. „Momentálně rekonstruujeme Buchenwaldskou ulici včetně mostu přes železniční trať za 6,3 milionu, ve výrobě je nová lávka přes horní nádraží, celkem včetně souvisejících prací za 30 milionů. Na letošek, přibližně v červnu nebo květnu, ještě připravujeme opravu Čertova mostu v ulici Koptova, kde se propadají chodníky,“ uvedl mluvčí Kopál.

Stejně tak s opravami mostů počítá i Ředitelství silnic a dálnic, které už letos v dubnu uzavře kvůli nutné opravě Doubský most. Vzhledem k tomu, že tato silnice je součástí komunikace 1/20, lze předpokládat, že Karlovy Vary opět zažijí dopravní kolaps. „Jde o úplné uzavření této komunikace v obou směrech, s objízdnými trasami. Práce zde skončí v říjnu,“ uvedl Lukáš Hnízdil, ředitel krajské pobočky ŘSD. Na rekonstrukci Doubského mostu pak opět naváže město. „Příští rok, až skončí ŘSD s touto rekonstrukcí, zahájíme opravy Dvorského mostu,“ doplnil mluvčí Jan Kopál. Kromě Doubského mostu připravuje ŘSD opravy dvou mostů na komunikaci D6, tedy na výpadovce na Prahu. Objížďka povede přes Žalmanov.

Kvůli špatnému technickému stavu lávky pro pěší přes chebské nádraží nastaly velké problémy obyvatelům Švédského vrchu v Chebu. Ti teď místo zhruba tři sta metrů dlouhé cesty musejí na Švédský vrch chodit oklikou, která měří přes dva kilometry. V těchto dnech pokračuje demolice lávky odbornou firmou z Plzně.

Z tři sta metrů dlouhé a tři sta tun vážící ocelové lávky už zbylo jen torzo. Lávku postupně po nocích rozebírá jeřábník strojem, který uzvedne až dvě stě tun najednou. V závěru demolice do Chebu přijede i jeden z největších jeřábů vůbec, který uzvedne až 500 tun najednou. Lávka zmizí do konce března a její bourání vyjde i s výlukami vlaků na 15 milionů korun. „Konstrukce lávky skončí nakonec ve šrotu a město by z výkupny kovů za ni mělo dostat zhruba dva miliony korun.

To však není jediná z lávek v Chebu, která je ve špatném technickém stavu. Další z nich je i mostek, který spojuje Cheb a čtvrť Háje. Lidově se jí říká červená. Tu uzavřelo město před několika týdny také kvůli havarijnímu stavu. Během jarních měsíců ji pak odborníci opraví, aby se stala pro chodce průchozí, a během příštího roku postaví odborná firma lávku novou, kterou na to původní místo usadí. I tady je to pro lidi velká komplikace, protože pár minut chůze jim teď po cestě okolo zabere kolem půl hodiny času. Proto také mnoho lidí riskuje a chodí do Hájů přes koleje, ačkoliv je to zakázané. V Sokolově je v nejhorším stavu Krejcarová lávka přes řeku Ohři. Spojuje Staré náměstí s oddechovým parkem. Město ji chce nechat zbourat a postavit novou. Vše by mohl zaplatit stát z prostředků na zahlazování následků důlní těžby. Zbylé klíčové mosty pro dopravu i chodce ve městě Sokolov opravil za pomoci dotace z ROP Severozápad.