Letadla létala prázdná, o linku nebyl zájem. Objednatel, Spolek pro obnovu leteckých linek, tak lety zrušil. Kraj vidí chybu ve špatně načasované propagaci i benevolentní smlouvě s dopravci. „Nemůže se přece začít propagovat linka, až když začne létat. Já jsem se neustále ptala, zda budou lety obsazené, a všichni mně garantovali, že ano. Opak byla ale pravdou,“ uvedla nespokojeně hejtmanka Jana Vildumetzová (ANO).

Stejného názoru je i krajský náměstek pro dopravu Martin Hurajčík (ANO). „Na poslední chvíli nelze nic dělat. Dopravce navíc nenesl ani procento rizika. Nejsme tak bohatí, abychom si to mohli dovolit. Další projekty musejí být daleko lépe připraveny,“ zdůraznil.

Kraj podle něj nyní vyčísluje ztráty a snaží se, aby byly co nejnižší. Letiště ale skomírá a zatím žije z nastřádaných rezerv. Také podle primátora Karlových Varů Petra Kulhánka (KOA) bylo zastavení linky do Düsseldorfu nevyhnutelné, ale příčiny vidí jinde.


„Propagace začala ze strany města, potažmo infocentra včas, v rámci schváleného rozpočtu na přípravu linky. Bohužel však chyběly v daný časový okamžik peníze z Destinační agentury, která je sice měla rozpočtované, ale přešlapováním nové krajské vlády, jak s agenturou naložit, nemohla těmito finančními prostředky disponovat. Došlo tam tak k několikaměsíčnímu zpoždění,“ uvedl primátor.

Přesto je podle něj zásadním prvkem pro pozastavení letů výpadek lázeňské organizované klientely. „Což je paradoxem, když za první kvartál vzrostl počet německých klientů v Karlových Varech o 18 procent,“ zdůraznil primátor. Podle něj by ani masivní propagace linky nebyla samospasitelná. „Jejím úkolem bylo doplňovat individuální cestující k lázeňské klientele. Ta měla být pro linku nosná, bohužel se však nenaplnily původní přísliby ze strany německých touroperátorů a to vidím jako zásadní příčinu špatné obsazenosti letů,“ míní primátor Kulhánek.

Něco se v letecké dopravě přece jen podařilo. Zatím se daří dvěma novým letošním linkám do Tel Avivu a Taškentu. Kraj chce jednat o dalších s ČSA.