Linka mezi lázněmi a Baku začala létat vloni, protože Ázerbájdžánci mají Karlovy Vary ve velké oblibě. Představitelé tohoto na ropu bohatého státu, včetně členů vládnoucí rodiny Alijevů, zde podle serveru investiagace.cz skoupili pozemky a postavili hotely a luxusní vily. „Karlovy Vary znají Ázerbájdžánci velmi dobře. Ázerbájdžánský premiér mi jednou řekl, že si sem rád jede od byznysu odpočinout. Jenomže při své jedné z návštěv potkal v Karlových Varech půl ministrů své vlády, kteří zde trávili dovolenou," uvedl senátor Jan Horník (STAN), který Ázerbájdžán navštívil jako člen senátorské delegace, a proto ho výpadek této letecké linky velmi mrzí. Podle náměstka Pánika byl loňský provoz linky navíc poměrně úspěšný.
„Nemuseli jsme dát ani korunu dotace. Dali jsme jim slevu na poplatcích a obě strany byly velmi spokojené," vysvětlil. Ztráty počítá letiště i na dalších linkách. Do Karlových Varů už totiž oproti loňsku nemíří stroje Aeroflotu a nemůže počítat ani s letními charterovými lety do Antalye. Během léta tak bude fungovat pouze letecký most mezi lázněmi a Moskvou a Petrohradem, jediné dvě současné stálé celoroční linky. Přesto se podle náměstka Pánika podařilo snížit ztrátu letiště o půldruhého milionu, tedy ze sedmi a čtvrt milionu na na necelých šest milionů. Se skomírajícím letištním provozem se ale nechce smířit ani kraj, ani Karlovy Vary.
Primátor Karlových Varů Petr Kulhánek (KOA) jedná o leteckém spojení nejen s izraelským Tel Avivem, ale i Düsseldorfem. „Jde o obchodní model s několika leteckými společnostmi, který směřuje k tomu, aby byly tyto dvě linky pokud možno spuštěny na jaře v roce 2017," vysvětlil.
Primátor Kulhánek se před časem vrátil z Izraele, ale jak upozorňuje, dokud nepřiletí první letadlo, po předchozích zkušenostech jisté není nic. I on si ale uvědomuje, že frekvence letů z Ruska je velmi nízká, což je pro letiště ekonomický propad, ale doufá, že se nové kontrakty na lety podaří dohodnout. Už nyní o linky mezi lázněmi a Tel Avivem projevily zájem tři společnosti. Podle krajského náměstka Jakuba Pánika letiště v rozvoji limitují parametry přistávací dráhy, protože zde nemohou přistávat velká letadla. Kraj tak dlouhodobě pracuje na projektu, který má za cíl rozšířit a prodloužit přistávací dráhu.
„Víme, že Ryanair by měl zájem létat do Varů, ale prostě nemůže, přestože má letadla stejná jako Aeroflot nebo ČSA. Jeho domovská stanice, která vydává směrnice, na jak minimálně širokém a dlouhém letišti musí stroje přistávat, hovoří bohužel o minimální šířce 45 metrů," vysvětlil náměstek Pánik.