Po silném hráči, tedy po známé letecké společnosti, pokukují úředníci krajského úřadu. Podle slov prvního náměstka hejtmana Jana Zborníka lze totiž těžko nalákat dopravce v okamžiku, kdy o karlovarské mezinárodní letiště neprojeví zájem některá z renomovaných společností alespoň prostřednictvím svých dceřiných firem. „Jednání už proběhla celá řada. Nejsou vůbec jednoduchá. Na vině přitom není pouze otázka financí,“ konstatoval Zborník. O jménech konkrétních firem ale pomlčel. „To bych mohl šlápnout do něčeho, do čeho bych nechtěl,“ vysvětlil náměstek. Velkou výhodou regonálních letišť jsou nižší letištní poplatky. Jejich další snižování je však podle Zborníkových slov nereálné. „Letiště platí za řízení letového provozu částky, které jsou stejné jako na pražské Ruzyni. Nemůžeme si dovolit hradit deficit ze svého, proto musíme proti nákladům postavit výnosy. Proto nemohou dopravci se snížením letištních poplatků počítat,“ podotkl.

Majitel letiště, Karlovarský kraj, se po nových partnerech poohlíží hlavně mezi západoevropskými leteckými dopravci. Ty chce oslovit také prezentační akcí na mnichovském letišti, která je naplánovaná na podzim letošního roku. Branami karlovarského vzdušného přístavu prošlo v loňském roce 30 tisíc pasažérů. „Ve výsledku se objevil výpadek, který zapříčinila rekonstrukce přistávací a vzletové dráhy,“ řekl Zborník. Šedesáttitisícový plán pro letošní rok však bude podle jeho slov s největší pravděpodobností překonán. A až skončí dostavba odletové haly, bude letiště schopné ročně odbavit až půl milionu cestujících.