Křižovatka doznala zásadních změn. Ty ovšem mnoho Karlovaráků na sociálních kritizuje. „Křižovatka bude mít jinou geometrii a bude rozšířená, aby tam mohly vzniknout odbočovací a připojovací pruhy. Odbočovací pruh vlevo vznikne na Západní ulici směrem do Šumavské. Naopak na ulici Šumavská vznikne jak odbočovací pruh vlevo s kapacitou minimálně pěti vozidel, tak i odbočovací pruh vpravo do ulice Západní,“ informovala už dříve mluvčí karlovarského magistrátu Helena Kyselá.

V rámci rekonstrukce celé lokality byly vybudovány nové bezpečné chodníky, zúžil se ovšem kvůli tomu profil vozovky. Obrubníky ohraničující přechody jsou ale poměrně ostré a diskutující Karlovaráci na sociálních sítích mají obavy, že to odnese nejedno vozidlo.

Studenti sexty s bagetou jako náhradou za oběd.
Bereme 17 tisíc čistého, říkají stávkující kuchařky karlovarského gymnázia

Mluvčí radnice Jan Kopál ale vysvětluje, že nové provedení odpovídá všem potřebným normám. „Křižovatka Západní-Šumavská je naprosto v pořádku, povedou skrz ni tři plnohodnotné jízdní pruhy, které s rezervou pojmou i nákladní vozidla nebo autobusy, určitě nejsou úzké. Minulý týden jsme si to vyzkoušeli s reálnými vozidly včetně těch velkých. Podnět se možná týkal situace před zahájením rekonstrukce, kdy tam byl dočasně provizorně zúžen profil starými obrubníky,“ uvedl mluvčí Kopál a dodal: „Ostré hrany obrubníků se také asi týkaly této situace, po rekonstrukci budou obrubníky chodníků i ostrůvků standardní, tak jak je vyžadují technické předpisy a jaké se provádí na všech podobných dopravních stavbách. Jinak bychom křižovatku ani nemohli zkolaudovat.“

Nejeden občan se také pozastavil nad tím, proč zde město nenechalo raději postavit kruhový objezd. „O kruhovém objezdu v místě se hovořilo kdysi, ale jen jako o jedné z variant řešení. Prostor křižovatky je ale limitován blízkostí železniční tratě a přejezdu a kruhový objezd by se sem nevešel,“ vysvětlovala už před časem mluvčí Kyselá.