Křižovatka v Doubí se už před dokončním rekonstrukce stala terčem kritiky obyvatel. Při opravě prý nebyly pověřeny místní poměry, proti nové podobě byla sepsána i petice.

Rekonstrukce křižovatky v Doubí by měla být v nejbližších dnech skončena. Při opravě křižovatky byl podle motoristů značně omezen dopravní provoz. Několikasetmetrové kolony se zde tvořily každý den a řidiči v tomto úseku stáli někdy i desítky minut.

Občané dokonce podali petici proti nové podobě křižovatky, kterou město předalo Ředitelství silnic a dálnic České republiky, jelikož to má tuto rekonstrukci na starosti. „Město se peticí nemohlo zabývat, jelikož nemá s rekonstrukcí křižovatky téměř nic společného,“ řekl mluvčí magistrátu Karlovy Vary Jan Kopál.

Přílohou petice byly podpisy, kterých občané Doubí nashromáždili zhruba 250. „Vadí nám, že nová úprava křižovatky výrazně zhorší její průjezdnost,“ zdůraznila iniciátorka petice Daniela Matláková.

„Podstatou problému a počátkem všeho byla naše iniciativa, kdy jsme chtěli vidět projekční návrh kapacity křižovatky, neboť po odborné stránce jsme tam viděli problematická místa. Projekční návrh křižovatky není jen finální návrh jejího tvaru, ale hlavně výpočty,“ uvedl Milan Rusev, obyvatel Doubí. „Při první účasti na kontrolním dnu stavby 4. listopadu jsme se dozvěděli, že návrh křižovatky, tak jak je výše uvedeno, nebyl prováděn. Podle našeho názoru projekt neodpovídá skutečnosti, nejsou například prověřeny místní poměry,“ doplnil Rusev.

Podle něj obyvatelům Doubí vadí, že se nemohou dopátrat podkladů pro návrh křižovatky a dle jejich názoru vůbec tyto návrhy neexistují. Ti sami provedli odborné posouzení návrhu a jako nejvíce problematické vidí evidentní možnou kolizi odbočujících vozidel z hlavní silnice se stojícími vozidly v protisměru.

„Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zajišťovalo rekonstrukci křižovatky v Doubí nákladem 9,1 milionu korun. Na celou stavbu byly v čtrnáctidenních intervalech konány kontrolní dny. Ostatní objekty kolem křižovatky by mělo město Karlovy Vary dodělat do konce ledna 2010, naše práce zde skončily k 30. listopadu 2009,“ sdělila tisková mluvčí ŘSD ČR Martina Vápeníková.

„Petice nám byla zaslána, ale není důvod jakkoliv upravovat projekt a stavbu samotnou, jelikož všechny podmínky jsou v daném místě splněny,“ poznamenala k petici Vápeníková.