Více než pětadvacetiprocentní podíl v rakouské společnosti Waldquelle Kobersdorf Ges. m. b. H. získala česká jednička na trhu s minerálními vodami, karlovarská společnost Karlovarské minerální vody. Na včerejší tiskové konferenci ve vídeňském hotelu Triest to potvrdili zástupci obou společností, Antonio Pasquale, předseda představenstva Karlovarských minerálních vod, a Julius Marhold, generální ředitel vlastníka rakouské firmy, Raiffeisen Lendsbank Burgenland.

Společnost Waldquelle, která podle ACNielsen zaujímá v rakouské maloobchodní síti s potravinami druhé místo, tím získává silného partnera pro další pokračování nastoupeného expanzivního kurzu.
„Partnera jsme vybírali velmi pečlivě,“ řekl k fúzi Julius Marhold. V úvahu podle jeho slov nepřicházeli ani konkurenti na rakouském trhu, ani finanční investoři. „Hledali jsme proto strategického partnera, který v oboru úspěšně podniká a který může zajistit další růst včetně nových pracovních míst. Nešlo nám přitom až tak o finanční otázku, jako spíše o know how. A zkušenosti mají v Karlových Varech dost,“ doplnil generální ředitel vlastníka rakouského výrobce minerálek. Karlovarské minerální vody se svou loňskou produkcí 850 milionů litrů vod předčí všechny rakouské výrobce dohromady.

„Zjistili jsme, že vlastník rakouské Waldquelle má stejné zásady jako my. Doufáme proto, že společně ujdeme dlouhou cestu,“ zhodnotil podpis smlouvy Antonio Pasquale. Jednání, která vedl jeho syn Alessandro, byla podle jeho slov dlouhá a složitá.
„S jejich výsledkem není spokojena ani jedna strana. A to je dobře. Kdyby byla jedna strana spokojená, a druhá ne, znamenalo by to, že jeden z nás je hlupák. Nespokojenost je pak výrazem pro to, že je dohoda vyrovnaná,“ doplnil předseda představenstva karlovarské společnosti. Částku, za kterou Karlovarské minerální vody 25,1 procentní podíl v rakouské firmě koupily, však neuvedl.

Hmatatelným výsledkem spolupráce bude podle Pasqualeho slov brzké zavedení výrobku Traubisoda na český trh. O tom, jaké další výrobky jak z české, tak rakouské strany překročí vzájemné hranice, je prý předčasné hovořit. Podle něj záleží na tom, jak rychle se obě strany poznají. Herbert Czech, jednatel společnosti Waldquelle, k tomu dodal. „Záleží také na požadavcích zákazníků. Pokud budou v Rakousku požadovat výrobky Karlovarských minerálních vod, zařídíme to.“

Karlovarské minerální vody mohou podle Pasqualleho svými výrobky pomoci rakouskému partnerovi posílit pozici na rakouském trhu. „To ovšem vyžaduje hlubší analýzu,“ podotkl. Jeho společnost má vedle České republiky, a nyní i Rakouska, aktivity ještě na Ukrajině. „Tamní trh se velice rychle rozvíjí,“ dodal Antonio Pasquale.