Vlečka z Kyselky do Vojkovic nebyla v provozu dvacet let. Její zprovoznění znamená, že se sníží dopravní zátěž silnice z Kyselky do Karlových Varů, po níž nyní jezdí padesát kamionů denně.

Vlečku zbudoval před více než sto lety Heinrich Mattoni. V té době rychlá a levná doprava přinesla jeho podnikání masivní rozmach.

„Dnes ovšem železnice není ani levnou a ani rychlou alternativou přepravy zboží. Je to spíše deklarace společenské a ekologické odpovědnosti, která pro společnost znamená ztížení konkurenčního postavení na trhu. Věříme však, že naši zákazníci to ocení," uvedl generální ředitel Karlovarských minerálních vod (KMV) Alessandro Pasquale.

Práce na vlečce začnou ihned a KMV investici odhadují na deset milionů korun. KMV připravovaly projekt železniční dopravy šest let a část produkce Mattonky se po kolejích poveze až na Moravu.