„Se záměrem už jsme ninisterstvo seznámili a námitky nejsou. Proto nyní musíme zjistit technické i ekonomické parametry projektu. Zatím existují tři varianty umístění lanovky. Chceme vědět, zda je projekt uskutečnitelný. S tím by nám měla pomoci jednoduchá vyhledávací studie, jejíž součástí by bylo stanovisko památkářů, architektonické komise a dalších odborníků," uvedl primátor Petr Kulhánek (KOA). A připomněl, že o tomto záměru diskutuje magistrát už dlouhá léta. Studie by měla být dokončena do dvaou až třech měsíců a měla by stát maximálně dvě stě tisíc korun.

Lanovky nejsou v Karlových Varech ničím výjimečným a dvě město úspěšně provozuje. Lidé pohodlně lanovkou vyjedou na Dianu a stejným dopravním prostředkem i z Divadelního náměstí na Imperial. I tyto dvě lanovky jsou do revitalizace městské dopravy zahrnuty. Výtahem se hosté a návštěvníci dopraví z Tržiště na Zámecký Vrch. Město také už dříve zvažovalo, že lanovka by mohla propojit území od Tržnice na horní nádraží a spojit ulice Zahradní a Krále Jiřího .

Zklidnění dopravy Karlovy Vary potřebují a podle primátora Kulhánka i náměstka Čestmíra Bruštíka (ANO) je nutné, aby bylo město na vypsání nových výzev o evropské dotace připraveno s předstihem. Minimálně územními studiemi. A to nejen v dopravě, kde je plánováno i rozšíření Karlovarské karty, s níž se má v budoucnu platit i za další služby, například za vstupenky do kina či do divadla, či ji využít jako elektronickou peněženku. Město nyní pracuje i na studii zastavitelnosti Krokovy ulice, areálu pro seniory a z kapitoly záchrany kulturně historického dědictví by chtělo čerpat peníze i na Alžbětiny a Císařské lázně.