VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rojení dělníků pod mostem připomíná mravence

Sokolov – První auto se má po mostě projet prvního dubna příštího roku.

11.8.2010
SDÍLEJ:

REKONSTRUKCE mostu přes řeku Ohři u Sokolova je součástí výstavby rychlostní silnice R6.Foto: Deník/Milan Hloušek

Už za devět dní nastane další důležitý moment v rekonstrukci mostu přes řeku Ohři u Transmotelu u Sokolova. Stavbaři budou nasouvat další části mostovky na nosné pilíře. Kdo by chtěl celé dění sledovat, moc by si neužil. Nasouvání nových dílů je pro člověka totiž těžko postřehnutelné, rychlost pohybu je přibližně třicet centimetrů za hodinu. Také dělníky není příliš vidět. Je to tím, že zrovna nepracují na mostě, ale pod ním. A bývá jich tam asi sedmdesát.

„Když se pak pískne na oběd, můžete pozorovat rojení jako v mraveništi,“ pousmál se vedoucí projektu rekonstrukce Zdeněk Rozsypálek z Metrostavu.
Nový most má být o šest metrů širší a naopak výrazně lehčí. Původní mostovka představovala 4,5 tisíce tun železobetonu. Ta budoucí bude mít v konečné fázi přes 2 tisíce tun. Úpravy se dotkly také pilířů. Ty bylo potřeba zesílit. „Zjistilo se, že zatékáním slané vody a degradací došlo ke značným změnám především nosné výztuže, která má držet most. Proto jsme také požádali o celkovou uzavírku mostu,“ vysvětlil Rozsypálek. „Teď je na pilířích nově postavená asi třiceticentimetrová slupka betonu,“ doplnil.

Výstavba mostu je rozdělená do čtyř fází. Vše začíná v Horních Počernicích, kde vznikají ocelové konstrukce o délce 27 až 32 metrů. „Ty se pak naloží na auta a odvezou sem na předmontážní plochu. Tady se jednotlivé díly vyvaří do stotunových dílů. Následně je obrovský jeřáb přesune do předmontážní jámy, kde se mostovka celá vyvaří dohromady. Dalším krokem je vysunutí na původní pilíře,“ popsal postup prací Rozsypálek. Pohyb ocelové konstrukce je sledovaný geometrickým scannerem. „Díky tomu máme informaci o průhybech a všech pohybech v reálném čase. Inženýři u počítače nám také sdělují, jestli můžeme vysouvat a zda se naklání napravo či nalevo. A to v milimetrech,“ uvedl Rozsypálek.

Důležitou funkci mají i hydraulické nohy umístěné v čele mostovky. Při jejím nasouvání se ocel prohne o třicet centimetrů. Aby se konstrukce vyšvihla na následující pilíř, musí si na něj nohy našlápnout a mostovku takzvaně přehoupnout.
První auto se má po mostě projet prvního dubna příštího roku. Provoz by se měl spustit po jedné polovině profilu, a to obousměrně.

Autor: Milan Hloušek

11.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Takto dopadla sanitka po řádění mladíka.

Další napadení záchranářů

Ilustrační foto.

Zdravotní sestry mohou studovat bez dojíždění

SLEDUJEME ON-LINE

Volební místnosti se zavřely

/FOTOGALERIE/ Voliči v Česku rozhodovali o tom, jaké složení bude mít nová Sněmovna, a tím i budoucí vláda. Svými hlasy ovlivní také to, co přinesou příští zákony nebo jakou podobu bude mít státní rozpočet minimálně na příští rok. Určovat by to mohli zástupci 31 stran a hnutí, práh dolní komory ale v roli poslanců překročí jen menšina z nich.

Do Chebu míří Snow film festival

Cheb - Špičkové filmy o zimních sportech a dobrodružství. To bude další ročník Snow film festivalu, který se i letos uskuteční v chebské Čtenářské kavárně Joker.

V Karlovarském kraji se očekává účast kolem 50 procent

Karlovarsko - Volební účast kolem 50 procent se očekává v Karlovarském kraji.

Osobní auto začalo hořet za jízdy na dálnici. Posádka ohni unikla

Karlovarsko – Osobní automobil Renault začal v úterý odpoledne hořet na dálnici D6 u sjezdu na Nové Sedlo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení